اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 تير 1396 / کد مطلب: 12481 / نظرات: 0

مدیر دفتر تاریخ شفاهی سبزوار:


۵۵ هزار عکس از رزمندگان و جهادگران آرشیو شده است


۵۵ هزار عکس از رزمندگان و جهادگران آرشیو شده است مدیر دفتر تاریخ شفاهی سبزوار گفت: تا کنون آرشیو تصاویر مربوط به 55هزار عکس از جهاد سازندگی و رزمندگان در قالب تاریخ شفاهی انقلاب در سبزوار جمع اوری شده است.
اسماعیل هاشم ابادی  بابیان اینکه جمع اوری خاطرات و ثبت اتفاقات که زمان جنگ در پشت جبهه در حمایت و پشتیبانی از رزمندان می افتاده گنجینه ای است که نباید به فراموشی سپرده شود اظهارداشت: انجان کارهای در راستای گرداوری و حفظ این خاطرات را از سال ۸۸ آغاز کردیم که خوشبختانه تا کنون بیش ا ز۲۰هزار عکس و ۲هزار ساعت مصاحبه با رزمندگان و افراد مرتبط انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات منحصر به فرد در بهبوهه مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پشتیبانی از جبهه در سبزوار خود می تواند الگویی برای فرهنگ سازی امروز جامعه باشد تاکید کرد: ساخت فرستنده ای به نام رادیو سبزوار برای پخش سخنرانی امام خمینی (ره) در روز ۱۲بهمن در بهشت زهرا در حالی که رادیو و تلوزیون ایران در آن روز از پخش این برنامه خودداری کردند از اتفاقات مهمی است که باید بازگو شود.
هاشم آبادی با اشاره به تلاش فعالین این مجموعه در جمع اوری این اطلاعات و خاطرات افزود: بیش از دو هزار ساعت مصاحبه . ۵۰۰ فایل صوتی و ۳۶۰۰ پوستر از شهدای سبزوار، ۲۰ هزار عکس از جهاد سازندگی سبزوار و ۳۵ هزار عکس از رزمندگان سبزواری حاصل کار این چند سال است.
ویی با تاکید بر حفظ این مجموعه و تلاشی که باید از سوی مسئولین در این خصوص صورت گیرد ادامه داد: بیش از ۶۰۰ نوارکاست مرتبط با اتفاقات انقلاب در  سبزوار و بالغ بر ۳۰۰ فیلم vhs و بتامکس و سوپر هشت تبدیل کرده ایم که روایتی از تاریخ سبزوار را نشان می دهد که در برابر دریای از اطلاعات و اقدامات هنوز در ابتدای راه هستیم.بصیر

 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.