اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 16 اسفند 1396 / کد مطلب: 12771 / نظرات: 0

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار


700 هزار گردشگر و زائر از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی سبزوار دیدن کردند


700 هزار گردشگر و زائر از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی سبزوار دیدن کردند سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: امسال 700 هزار گردشگر و زائر از آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی این شهرستان دیدن کردند که نسبت به سال گذشته 12،5 درصد افزایش دارد.

 سیدرضا حسینی، در نشست خدمات ستاد سفر نوروز 97 سبزوار افزود: بیشترین بازدید گردشگران از آثار تاریخی شامل آرامگاه اسرار و کاشفی، مساجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروگرد و بقاع متبرکه این شهرستان بوده است.
وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد: برای حمایت از هنرمندان این شهرستان و معرفی صنایع به گردشگران نوروزی 2 نمایشگاه صنایع دستی در کاروانسرای فرامرزخان و آرامگاه حکیم سبزواری این شهر دایر شده است.
حسینی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران کمیته های خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی امنیتی، هماهنگی امور شهرداریها، برنامه ریزی و آمار، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی سلامت و محیط زیست و اطلاع رسانی در سبزوار ایجاد شده است.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد تاریخی پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند.
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیراحمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.