اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 15 شهريور 1400 / کد مطلب: 14575 / نظرات: 0

فرماندار:


مرمت و بازسازی مناطق سیلزده داورزن تسریع می‌شود


مرمت و بازسازی مناطق سیلزده داورزن تسریع می‌شود
 فرماندار داورزن در خراسان رضوی گفت: با مساعدت استاندار این استان علاوه بر تسریع در مرمت و بازسازی مناطق سیلزده این شهرستان، اقدامات پیشگیرانه نیز در محورهای پرخطر و سیل خیز آن انجام می‌شود.

حسین اسدالهی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار افزود: اواخر فروردین ماه پارسال، وقوع سیل در روستای بهانگر و برخی مناطق داورزن خسارت بسیار وارد کرد که بازسازی این مناطق شتاب گرفته است.

وی با اشاره به مصوبات سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به شهرستان داورزن ادامه داد: به منظور ساماندهی روستای سیلزده بهانگر مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص افزایش تسهیلات اقدام و با مشارکت و همیاری مالکان ترتیبی اتخاذ نماید تا واحدهای مورد نظر تا بهمن ماه سالجاری به بهره برداری برسند.

فرماندار داورزن گفت: همچنین مقرر شد کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب تبصره ۱۴ برای اهالی روستای بهانگر مساعدت نموده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص تکمیل و آماده سازی طرح هادی روستا تا انتهای سال اقدام و ادارات گاز، برق و آب و فاضلاب نیز نسبت به تامین زیرساخت های مورد نیاز تا بهمن ماه امسال اقدام نمایند.

وی افزود: با توجه به خسارت وارده به رودخانه ها و مخاطرات ناشی از آن مقرر گردید شرکت آب منطقه ای استان نسبت به ساماندهی، بازگشایی و لایروبی رودخانه های شهرستان اقدام نماید.

اسدالهی ادامه داد: با توجه به خطرات جانی و مالی و احتمال خسارت سیل به روستاهای پایین دست و جاده ترانزیتی مشهد - تهران و کنترل سیل، اداره کل منابع طبیعی در خصوص تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی به مبلغ  ۱۵ میلیارد ریال جهت تکمیل و احداث سرریز  بند خاکی کمیز و مطالعه و طراحی پروژه های آبخیز جهت کنترل سیلاب اقدام خواهد کرد.

وی گفت: همچنین ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای عملیات آبخوانداری و ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت خاکریزهای پخش سیلاب جهت کنترل سیل و حفاظت جاده ترانزیتی اختصاص یافته است.

فرماندار داورزن افزود: با توجه به خسارت ۲۲ رشته قنات شهرستان در سیل پارسال و ضرورت مرمت و لایروبی برخی قناتها مقرر شد جهاد کشاورزی استان ۵۰ میلیارد ریال با هماهنگی فرمانداری اختصاص داده و کار مرمت قناتها انجام شود.

سفر پنجم شهریور امسال استاندار خراسان رضوی به شهرستان "داورزن" در غرب این استان ۶۳ مصوبه در بخش‌های اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، توسعه شهری و روستایی و کمک به محرومان به همراه داشت.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.