اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 1 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14912 / نظرات: 0


شهردار سبزوار استعفا کرد


شهردار سبزوار استعفا کرد  شهردار سبزوار با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس شورای اسلامی شهر، از مسوولیت خود استعفا کرد.

 "موسی رجب‌زاده" در این نامه که در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سبزوار منتشر و در فضای مجازی این شهرستان به صورت گسترده بازنشر شده است، دلیل استعفای خود را "تشخیص اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر فراهم نبودن امکان ادامه خدمت خود" عنوان کرده است.

وی افزوده است: از اعضای شورای اسلامی، که با اکثریت آرا، مسوولیت اداره شهر را به من محول نمودند، خواستارم برای حفظ مصلحت شهر و مردم نجیب سبزوار، عذر مرا از ادامه مسوولیت پذیرا باشند.

شهردار سبزوار همچنین در این نامه به ارائه گزارشی فشرده از عملکرد ۱.۵ ساله خود در دوران تصدی مسوولیت شهرداری سبزوار پرداخته است.

در چند روز اخیر شایعاتی در خصوص احتمال استیضاح شهردار سبزوار توسط شورای شهر در فضای رسانه ای این شهر قوت گرفته بود که رییس شورا، موضوع استیضاح را رد کرده و در عین حال از قطعی بودن تغییر شهردار سخن رانده بود.

بدین ترتیب شورای شهر سبزوار در نخستین نشست رسمی خود پس از تعطیلات عید فطر، نسبت به پذیرش و یا عدم پذیرش استعفای شهردار تصمیم گیری خواهد کرد که در صورت پذیرش استعفا، نسبت به تعیین سرپرست برای شهرداری، تا زمان انتخاب شهردار جدید اقدام خواهد کرد.

موسی رجب زاده، آذرماه ۱۴۰۰ با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار به عنوان چهل و دومین شهردار سبزوار انتخاب شده بود.

شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی ۲۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

سبزوار با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه است و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن، سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که بر این اساس، این شهر رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد.

۳۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در سکونتگاههای غیررسمی، که دور تا دور آن را فراگرفته، سکونت دارند و محدوده شرق "کال عیدگاه"، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی در شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت محسوب می‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.