اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14921 / نظرات: 0


شهردار سبزوار انتخاب شد


شهردار سبزوار انتخاب شد  اعضای شورای اسلامی سبزوار، "میثم حسین آبادی" را با اکثریت آرا به عنوان چهل و سومین شهردار این شهر برگزیدند.
 شهردار انتخابی سبزوار متولد ۱۳۶۵ و دانش‌آموخته مهندسی معماری و کارشناسی ارشد شهرسازی، گرایش برنامه ریزی شهری است که اکنون شهردار داورزن است و پیش از این به عنوان شهردار در شهر صالح آباد خراسان رصوی خدمت کرده است.

عضویت در کارگروه حقوقی دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان رضوی، عضویت پارلمان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از دیگر سوابق شهردار جدید سبزوار است.

شهردار قبلی سبزوار، "موسی رجب زاده"، حدود یک هفته پیش از این سمت کناره گرفته بود که دیروز با موافقت اکثر اعضای شورای این شهر پذیرفته شد.

رجب زاده، در نامه استعفای خود دلیل این کناره گیری را "تشخیص اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر فراهم نبودن امکان ادامه خدمت خود" عنوان کرده بود.

شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی ۲۴۷ هزار نفر جمعیت دارد.

سبزوار با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه است و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن، سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که بر این اساس، این شهر رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد.

۳۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در سکونتگاههای غیررسمی، که دور تا دور آن را فراگرفته است، سکونت دارند و محدوده شرق "کال عیدگاه"، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی در شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت محسوب می‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.