اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 ارديبهشت 1402 / کد مطلب: 14922 / نظرات: 0


مکان‌های گردشگری ششتمد خراسان رضوی نیازمند زیرساخت است


مکان‌های گردشگری ششتمد خراسان رضوی نیازمند زیرساخت است فرماندار ششتمد گفت: جاذبه‌های گردشگری یکی از ظرفیت‌ها برای توسعه این شهرستان خراسان رضوی است که این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساخت‌ها است.

حسین ایثارگر اظهار داشت: با وجود استقبال فراوان گردشگران از جاذبه های شهرستان ششتمد، اما زیرساخت های لازم و درخور برای این بخش فراهم نشده است.

وی افزود: طبیعت زیبا، سرسبز و کوهستانی رودخانه ششتمد و نیز سد سنگرد در بخش شامکان، از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی این شهرستان است که ایجاد بسترهای تفرج، توریستی و تفریحی برای آن ضروری است.

مکان‌های گردشگری ششتمد خراسان رضوی نیازمند زیرساخت است

فرماندار ششتمد گفت: در همین راستا در تعامل با نمایندگان منطقه در مجلس و مسوولان استانی، تخصیص اعتبار برای مطالعات و در مرحله بعد ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این ۲ منطقه با هدف رونق بخشی گردشگری پیگیری شده است.

ایثارگر افزود: همچنین در کنار بقاع متبرکه شهرستان، "دره ارواح" در حوالی روستای "چاه‌سوخته" با داشتن جاذبه‌های طبیعی بکر و حیرت‌انگیز مکانی مناسب برای بازدید گردشگران محسوب می‌شود که نیازمند معرفی بهتر و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است

مکان‌های گردشگری ششتمد خراسان رضوی نیازمند زیرساخت است

 شهرستان ششتمد با داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی شامل آرامگاه ابوالحسن بیهقی (ابن فندق) و بهره مندی از آب و هوای معتدل کوهستانی و طبیعت سرسبز، مکان مناسبی برای مسافران و گردشگران محسوب می شود.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع دارای ۲۴ هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان متشکل از ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی دارد.

مرکز شهرستان ششتمد در ۲۴۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.