اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 خرداد 1402 / کد مطلب: 14966 / نظرات: 0


فرمانده‌کل سپاه چهار عنوان کتاب دفاع مقدس را در سبزوار رونمایی کرد


فرمانده‌کل سپاه چهار عنوان کتاب دفاع مقدس را در سبزوار رونمایی کرد
 همزمان با برپایی اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران، چهار عنوان کتاب با درونمایه دفاع مقدس، روز پنجشنبه با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استاندار خراسان رضوی در سبزوار رونمایی شد.

 این آثار با نام های "افسر بی بی، یاس"، "خونین شلمچه"، "زیباترین استقبال" و "دیگر گریه اش را ندیدم" در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در منطقه غرب خراسان رضوی است که طی آیینی در حاشیه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران از آنها رونمایی شد.

این کتاب ها بیان خاطرات، روایتگری، تاریخ شفاهی و زندگی‌نامه شهدای دفاع مقدس این منطقه است که به قلم چهار نویسنده مختلف تدوین، نوشته و به چاپ رسیده است.

چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در سبزوار رونمایی شد

همچنین آیین رونمایی از تمبر ویژه کنگره ملی بزرگداشت ۲ هزار شهید دیار سربداران از دیگر برنامه های جانبی این آیین معنوی و رویداد فرهنگی بود.

به گزارش ایرنا، در این برنامه سخنان مقام‌معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران نیز پخش شد.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌های شهدای دیار سربداران برخی از برنامه های کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران است.

طی سالهای اخیر و در راستای برگزاری همایش ملی بزرگداشت شهدای دیار سربداران، بیش از ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری این رویداد فعال شده است.

همچنین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی مختلفی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نامگذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

علاوه بر آن تدوین کتاب مرجع اطلاعات دیار سربداران در دوران دفاع مقدس و نیز سامانه جامع اطلاعات شهدای این خطه از دیگر اقداماتی بوده که در راستای برپایی همایش ملی شهدای سبزوار اجرا شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.