اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 خرداد 1402 / کد مطلب: 14989 / نظرات: 0

دبیر شورای انقلاب فرهنگی:


شهید الداغی پهلوان ملت ایران است


شهید الداغی پهلوان ملت ایران است  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهید حمیدرضا الداغی، نماد جوانمردی و قهرمان و پهلوان ملت ایران است که در راه ارزش‌های اسلامی به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه شامگاه پنجشنبه در آیین اربعین شهید الداغی در گلزار شهدای سبزوار، اظهار داشت:‌ اصلی ترین شاخصه این شهید بزرگ، غیرت او است.

وی افزود:‌ شهید الداغی به ظاهر روحانی حوزه علمیه، عضو سپاه پاسداران و بسیج نبود اما انسانی غیور، شجاع و جوانمرد بود که با اقداماتی چون کمک به محرومان، زیر پوشش قرار دادن ایتام و ارائه خدمات رایگان معماری به سازمان بهزیستی از همه سبقت گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شهید بزرگوار مردی مهربان، ورزشکار، هنرمند و حامی محرومان بود که به همسایگان توجه می کرد و نسبت به خدمت به مادر گرامیش و تربیت فرزندش نیز توجه ویژه ای داشت.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: این شهید تصویر دیگری از غیرت را به نمایش گذاشت و دشمنان بلافاصله وارد عمل شده و با هک کردن گوشی خانواده او، تصاویر خانوادگی آنها را ناجوانمردانه و بی اخلاقانه منتشر کردند تا غیرت و شجاعت او را نادیده بگیرند و زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه بسیجی‌گری و حزب اللهی بودن همان خدمت به مردم است، تصریح کرد: شهید الداغی این ویژگی‌ها را داشت و مخفیانه خدمت می کرد بنابراین خدا او را عزیز کرد و ایمان قلبی‌اش او را به عزت رسانید و مردم سبزوار نیز در تشییع این شهید، غیرت خود را نشان داده و دهان دشمنان را بستند.

سبزوار، ارکان تمدن نوین اسلامی را دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ارکان تمدن نوین اسلامی شامل سه رکن حکمت، شجاعت و غیرت است که مردم سبزوار به توفیق الهی همه این ویژگی ها را دارند.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: حکمت و علم نافع مبتنی بر خرد ناب است و منشا آن صاحبان خرد ناب هستند و سبزوار زادگاه حکیمان بزرگی همچون ابوالفضل بیهقی مورخ، حکیم سبزواری و عبدالاعلی سبزواری است و مردم این خطه باید با تربیت حکیمانه فرزندان خود، اجازه ندهند حکمت از این سرزمین رخت بربندد.

وی تصریح کرد: رکن دوم تمدن نوین اسلامی، شجاعت است که در وجود ۲ هزار شهید دیار سربداران از سرداران تا دلاوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهید ناصرالدین باغانی و شهید احمد نظیف، نوجوان ۱۲ ساله تجسم یافته است.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: رکن سوم تمدن نوین اسلامی غیرت است که از ایمان و تلاش در نگهداری و محافظت از حریم ناموس و خانواده نشات می گیرد که این رکن در شهید الداغی جوانمرد، قهرمان و پهلوان ملت ایران دیده شد.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی: شهید الداغی پهلوان ملت ایران است

آیین معنوی اربعین شهید الداغی امروز با حضور پرشور مسوولان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان سبزوار در این شهر برگزار شد.

اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، سرود، سخنرانی، روایتگری، مرثیه‌سرایی و مداحی و تجلیل از خانواده‌ شهید، برخی از برنامه های مراسم اربعین شهید الداغی بود که در مزار آن شهید در گلزار شهدای سبزوار برپا شد.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی: شهید الداغی پهلوان ملت ایران است

همزمان با آیین اربعین شهید، با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آثار برتر هنرمندان شرکت کننده در رویداد هنری غیرت به نمایش درآمد و از سردیس شهید در محل بوستان شهید الداغی، در شهادتگاه وی رونمایی شد.

دبیر شورای انقلاب فرهنگی: شهید الداغی پهلوان ملت ایران است

"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.