اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1402 / کد مطلب: 15088 / نظرات: 0


پرورش شتر در سبزوار بازده اقتصادی بالایی دارد


پرورش شتر در سبزوار بازده اقتصادی بالایی دارد مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: پرورش شتر در اقلیم کویری این شهرستان بازده اقتصادی بالایی دارد و در این راستا ایجاد شهرک شترداری مورد توجه قرار گرفته است.

علی اصغر امانیان افزود: منطقه روداب سبزوار با بهره مندی از آب و هوای کویری و بیابان های وسیع با بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شتر، قطب اصلی پرورش این گونه در غرب خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: یکی از طرح هایی که در زمینه توسعه پرورش شتر در سبزوار در مرحله پیگیری قرار دارد ایجاد شهرک شترداری در مراتع "سگزی" بخش روداب است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در این طرح برای مراکز شترداری سنتی و کم بازده در شهرک شترداری در حال احداث، زمین و پروانه فعالیت واگذار می شود.

امانیان افزود: با ایجاد سالن های پرورش در این شهرک، علاوه بر پرورش اصولی و فنی و بهداشتی و تغذیه فصلی و واکسیناسیون، می توان از تلفات حمله حیوانات وحشی به آنها جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: همچنین با ایجاد شهرک شترداری در کنار انجام فعالیت های اصلاح نژادی، با ایجاد زنجیره کامل تولید شتر و فرآورده های آن درآمد و سود بیشتری نصیب بهره برداران خواهد شد.

عشایر سبزوار از هشت طایفه تشکیل شده‌اند و ۷۰ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز و حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر شتر در اختیار دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است و شهر و بخش روداب در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی سبزوار، کانون حضور و فعالیت عشایر این منطقه است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.