اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 شهريور 1402 / کد مطلب: 15095 / نظرات: 0


تعاونی‌های ‌سبزوار سه هزار و ۵۰۰ دلار کالا صادر کردند


تعاونی‌های ‌سبزوار سه هزار و ۵۰۰ دلار کالا صادر کردند رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: شرکت‌های تعاونی فعال در این شهرستان از ابتدای امسال معادل سه هزار و ۵۰۰ دلار انواع کالا را به کشورهای مختلف جهان صادر کرده‌اند.

محمود یزدی روز دوشنبه به مناسبت هفته تعاون افزود: کالاهای صادراتی شرکت‌های تعاونی این شهرستان به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم صادر شده است.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادر شده تعاونی‌های سبزوار شامل انواع شیرینی، پسته و گیاهان دارویی بوده است که به شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس، افغانستان، عراق و آسیای میانه صادر شده ‌است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: راه‌اندازی اتاق تعاون در سبزوار و صدور کارت بازرگانی، زمینه‌ساز تسهیل صادرات محصولات شرکت های تعاونی‌ این شهرستان شده است.

یزدی افزود: فعالیت اتاق تعاون سبزوار همچنین موجب رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی این شهرستان در حوزه بیمه و مالیات تعاون‌گران می‌شود.

تاکنون حدود هزار شرکت تعاونی در سبزوار ثبت شده که سرمایه ثبتی اولیه آنها ۱۰۱ میلیارد ریال با عضویت بیش از ۴۱۰ هزار نفر است که از طریق فعالیت این واحدها برای ۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.