اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 16 شهريور 1402 / کد مطلب: 15120 / نظرات: 0

برای نخستین بار،


بیش از چهار میلیون ماهی زینتی در استخرهای خوشاب رها شد


بیش از چهار میلیون ماهی زینتی در استخرهای خوشاب رها شد  مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی برای نخستین بار و با هدف بهره‌وری اقتصادی در استخرهای دومنظوره کشاورزی این شهرستان خراسان رضوی رهاسازی شد.

ابراهیم رودسرابی  اظهار داشت: ماهیان زینتی رهاسازی شده از گونه "کوی" و از نژاد ماهی "کپور" هستند که طرفداران و علاقه‌مندان بسیاری در سراسر دنیا دارند.

وی با بیان اینکه استخرهای دومنظوره کشاورزی فرصت مناسبی برای پرورش ماهیان خوراکی و زینتی است، تصریح کرد: ماهی کوی از جمله ماهی‌های پر استرس است، بنابراین محیط اطراف این گونه نباید پر سر و صدا باشد چرا که ایجاد استرس در این ماهی‌ها، به کاهش اشتها و ابتلا به بیماری‌های مختلف منجر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: ضروری است علاقه مندان به پرورش ماهیان زینتی، قبل از شروع به فعالیت در این زمینه، با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته یک میلیون و ۶۲۵ هزار قطعه ماهی زینتی در ۳۰ واحد پرورش آبزیان شهرستان سبزوار تولید و روانه بازار شده بود.

پرورش ماهیان زینتی، صنعتی نوپا در مدل کسب و کارهای ارزان و باصرفه اقتصادی است که با اندک سرمایه اولیه، علاوه بر سودآوری سرشار، زمینه اشتغال را برای علاقه مندان فراهم می کند.

۹۳ استخر کشاورزی در شهرستان خوشاب وجود دارد.

این شهرستان به مرکزیت شهر "سلطان آباد" در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.