اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 19 شهريور 1402 / کد مطلب: 15126 / نظرات: 0


۱۲۴ ایستگاه سلامت ویژه دهه پایانی صفر در خراسان رضوی دایر شد


۱۲۴ ایستگاه سلامت ویژه دهه پایانی صفر در خراسان رضوی دایر شد  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲۴ ایستگاه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی صفر در خراسان رضوی فعال است.

دکتر سید جواد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۴ ایستگاه سلامت در مسیر قوچان تا مشهد، ۹ ایستگاه در مسیر مشهد تا تربت حیدریه، ۶ ایستگاه در مسیر سبزوار تا نیشابور، ۶ ایستگاه در مسیر گناباد تا تربت حیدریه، ۶ ایستگاه در مسیر نیشابور تا ملک آباد، ۶ ایستگاه در مسیر تربت جام تا فریمان، ۶ ایستگاه در مسیر مشهد تا نیشابور، هفت ایستگاه از سرخس تا مشهد، ۶ ایستگاه از مشهد تا فریمان و مابقی در سطح شهر مشهد دایر است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در استان خراسان رضوی همزمان با دهه پایانی ماه صفر نظارت بر مکانهای اسکان زائران، تکایا، مساجد، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، اماکن عمومی، مراکز بین راهی، مراکز تهیه و تولید و توزیع مواد غذایی، محل‌های طبخ، توزیع و عرضه‌ غذا، شربت، چای، کلرسنجی آب آشامیدنی و سنجش کیفیت آب و مواد غذایی عرضه شده را بر عهده دارند تا مشکلی برای مهمانان امام مهربانی‌ها پیش نیاید.

دبیر کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر بیان کرد: در دهه پایانی صفر کنترل‌های بهداشتی و مراقبت از شیوع بیماریها با علائم «سندرومیک» برای زائران خارجی در پنج مرز باجگیران، لطف آباد، سرخس، دوغارون و پایگاه فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود.

دکتر حسینی افزود: همچنین در این مدت ۲۰۰ کارشناس بازرس دامپزشکی خراسان رضوی نظارت و بازدید از کشتارگاه‌های استان را بر عهده خواهند داشت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.