اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1402 / کد مطلب: 15147 / نظرات: 0

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی:


طرح پایتخت کتاب موجب تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود


طرح پایتخت کتاب موجب تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، رویداد فرهنگی ارزشمندی است که موجب تقویت و استمرار فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

محمدرضا اسفاریه در حاشیه بازدید اعضای هیات داوری پایتخت کتاب ایران از ظرفیت های فرهنگی و کتابخانه ای سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح پایتخت کتاب در واقع بهانه ای برای ایجاد انرژی و انگیزه در مردم و مسوولان شهرهای مختلف است تا طرح های نو و خلاقانه ای را در حوزه کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: ماحصل تلاش ها برای دستیابی به عنوان پایتختی کتاب، ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در نهایت شکوفایی و تعالی فکری جامعه را درپی دارد.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰۰ محفل ادبی در کشور، گفت:‌ یکی از رویکردهای این نهاد تبدیل کتابخانه ها به پایگاه اجتماعی است که محافل ادبی در این فرایند نقش مهمی بر عهده دارند.

اعضای هیات داوری پایتخت کتاب ایران روز چهارشنبه در قالب هشتمین دوره انتخاب پایتخت کتاب،‌ از ظرفیت های فرهنگی و کتابخانه ای شهرستان شهرستان بازدید و فعالیت های فرهنگی، هنری و عمرانی حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان را مورد راستی‌آزمایی قرار دادند.
 مرداد امسال در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وزیر کشور در تهران، ۱۲ شهر به عنوان نامزد هشتمین پایتخت کتاب ایران معرفی شدند که از استان اصفهان شهرهای شاهین‌شهر، میمه و اصفهان، از البرز شهر کرج، از آذربایجان غربی شهر ارومیه، از خراسان‌ رضوی شهر سبزوار، از استان سمنان شهر سمنان، از استان فارس شهرهای اوز و صدرا، از قزوین شهر قزوین، از کرمان شهر رابر، از گیلان شهر فومن و از مازندران شهر آمل برگزیده شدند.

در هفت دوره پیشین این طرح، به ترتیب شهرهای اهواز در سال ۱۳۹۴، نیشابور ۱۳۹۵، بوشهر ۱۳۹۶، کاشان ۱۳۹۷، یزد ۱۳۹۸، شیراز ۱۳۹۹ و سنندج در سال ۱۴۰۰ توانسته بودند عنوان پایتختی کتاب را از آن خود کنند.

۱۲۰ باشگاه کتابخوانی با هدف افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان شهرستان سبزوار فعالیت دارند که ۱۴۰۰ دانش آموز و نوجوان در این باشگاه های کتابخوانی در مدارس، مساجد، کانون های فرهنگی هنری و محلات این شهرستان عضویت دارند.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.