اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1402 / کد مطلب: 15148 / نظرات: 0


مشکل خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری برطرف شد


مشکل خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری برطرف شد رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهره‌برداری از یک واحد جدید خوابگاهی با ظرفیت ۲۵۵ نفر، مشکل خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری به ویژه دختران دانشجو را برطرف کرد.

مسعود گنجی در حاشیه افتتاح یک واحد خوابگاهی دخترانه دانشگاه حکیم سبزواری افزود: این واحد با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۵۵ نفر به مجموعه خوابگاهی این دانشگاه افزوده شده است.

وی تصریح کرد: پیش از این ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حکیم ۲ هزار و ۸۴۸ نفر بود که با بهره برداری از این واحد خوابگاهی، این ظرفیت به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین کشوری پوشش خوابگاهی دانشجویان ۴۰ درصد است که این میزان در دانشگاه حکیم ۵۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

گنجی افزود: همچنین به منظور تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متاهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، واحد خوابگاه ۲۵۵ نفری دانشگاه حکیم سبزواری در دست اجرا بود که با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تکمیل شده و در ابتدای سال تحصیلی جدید برای استفاده دانشجویان آماده شد.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.