اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 مهر 1402 / کد مطلب: 15149 / نظرات: 0

رییس سازمان هواشناسی:


تجهیزات هواشناسی فرودگاه سبزوار باید به‌روزرسانی شود


تجهیزات هواشناسی فرودگاه سبزوار باید به‌روزرسانی شود معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به اهمیت داده‌ها و اطلاعات هواشناسی برای پروازها، به‌روزرسانی تجهیزات ایستگاه هواشناسی فرودگاه سبزوار ضرورت دارد.

سحر تاجبخش مسلمان روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار و مدیران فرودگاه و هواشناسی سبزوار، افزود: به منظور روزآمد کردن تجهیزات هواشناسی هوانوردی در فرودگاه سبزوار باید توافقی با فرمانداری شهرستان صورت گیرد که ساختمان و ابنیه آن به‌روزرسانی شود تا با شرایط استاندارد خدمات مطلوب تری در حوزه پروازها انجام شود.

وی اظهار داشت: همچنین نخستین سامانه کالیبراسیون بومی باد ایران در سبزوار در دست ساخت است که تجهیزات آن آماده است و با به روزرسانی ابنیه آن در ماههای آینده به بهره برداری می رسد.

رییس اداره هواشناسی سبزوار نیز گفت: مرکز کالیبراسیون ادوات و سنجنده‌های هواشناسی شمال شرق کشور، به عنوان دومین مرکز کالیبراسیون هواشناسی کشور و نخستین مرکز کالیبراسیون بومی باد در کشور، در این شهرستان ایجاد و فعال می شود.

رضا صبوری افزود: با راه اندازی سامانه کالیبراسیون باد در سبزوار، شرایطی فراهم می شود که ادارات کل هواشناسی خراسان رضوی و استان های همجوار باید حسگرها و سنجنده های هواشناسی خود را برای کالیبره کردن و تعیین صحت و دقت وسایل اندازه گیری به سبزوار ارسال کنند.

فرودگاه شهدای سبزوار، که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در صورت بروز شرایط نامساعد جوی در مرکز استان خراسان رضوی، در سبزوار فرود می آیند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.