اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 مهر 1402 / کد مطلب: 15152 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار:


توسعه صنعت گردشگری از اضلاع طرح تحول روستایی سبزوار است


توسعه صنعت گردشگری از اضلاع طرح تحول روستایی سبزوار است معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: توسعه صنعت گردشگری از اضلاع طرح تحول روستایی این شهرستان است که زمینه‌ درآمدزایی و رونق اقتصادی بیشتر منطقه را فراهم می‌آورد.

 حسین ابراهیمی کُردیانی شامگاه شنبه در نشست با دهیاران روستاهای شهرستان سبزوار افزود: عمده روستاهای این شهرستان با قابلیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، زمینه توسعه صنعت گردشگری را دارند.

وی اظهار داشت: حوزه گردشگری می تواند در عمده روستاهای سبزوار با نگاهی ویژه تبدیل به یک ظرفیت و ویژند شود که این موضوع نیازمند رویکرد خاص است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اینکه تاکنون روستاهای محدودی در سبزوار از ظرفیت های گردشگری خود بهره مند شده اند، گفت: دهیاران با همیاری شرکت های تعاونی، قابلیت های گردشگری مناطق خود را احصا و نسبت به ایجاد زیرساخت های مرتبط با آن اقدام کنند.

توسعه صنعت گردشگری از اضلاع طرح تحول روستایی سبزوار است

ابراهیمی افزود: همچنین موقعیت ترانزیتی سبزوار و نیز قرار گرفتن در مسیر شاهراه ارتباطی و جاده تهران - مشهد و محل رفت و آمد زائران امام رضا(ع و وجود هشت کیلومتر کمربندی داخل شهر یک ظرفیت بی بدیل برای تحول صنعت گردشگری ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از ظرفیت های ویژه گردشگری بخش "روداب" سبزوار طبیعت کویری آن است که در صورت معرفی مناسب و ایجاد زیرساخت ها، علاقه مندان به طبیعت و گردشگران را به سوی خود می کشاند.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت های تولیدی سبزوار اظهار داشت: با وجود صنایع دستی و تولید خشکبار منحصر به فرد، در حوزه ویژندسازی این محصولات کم‌کاری شده است.

وی ادامه داد: سفال بَرآباد و محصولاتی همچون انارو انگور در شهرستان سبزوار نیاز به معرفی تجاری دارند که تحقق این امر علاوه بر رونق اقتصاد تولید این محصولات، فرصتی برای شناساندن بیشتر سبزوار است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حدود ۴۰ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۱۲۰ روستای این شهرستان سکونت دارند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.