اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 25 مهر 1402 / کد مطلب: 15175 / نظرات: 0


بیش از ۱۲ میلیارد ریال صرف بازسازی بقاع متبرکه سبزوار شد


بیش از ۱۲ میلیارد ریال صرف بازسازی بقاع متبرکه سبزوار شد  رییس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در نیمه نخست امسال برای مرمت و بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شد.

حجت الاسلام جعفر مهدوی‌خواه روز  اظهار کرد: این عملیات عمرانی شامل مرمت و بازسازی گنبد بقعه متبرکه امامزاده حسن(ع) روستای "کوشک"، کاشی‌کاری گنبد و سنگ کاری صحن این بقعه و نیز اجرای کفپوش آن با مساحت ۷۰۰ متر مربع بوده است.

وی تصریح کرد: تعمیر و مرمت گنبد بقعه متبرکه امامزاده دو اولاد ولی الله (ع) بیلدارباشی در روستای "فسنقر" از محل جذب کمک های خیران و مشارکت های مردمی و اجرای کفپوش در صحن بقعه متبرکه امامزاده حسن(ع) روستای "آزادمنجیر" از دیگر موارد اجرا شده بوده است.

حجت الاسلام مهدوی خواه گفت: علاوه بر آن ۲ مورد عقد قرارداد برای محوطه سازی صحن بقعه متبرکه معصوم زادگان روستای "خسروجرد" و ساخت شبستان این بقعه متبرکه نیز بسته شده است که با هزینه ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا می شود.

وی افزود: بقاع متبرکه این شهرستان به عنوان میقات الرضا (ع)، همواره میزبان زائران بارگاه مطهر رضوی است لذا در کنار توجه به مرمت امامزادگان، برنامه های مختلفی شامل اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه های مذهبی، فرهنگی، پاسخ به پرسش های شرعی، برپایی خیمه های معرفت در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به اجرا درمی آید.

شهرستانهای سبزوار، خوشاب و ششتمد دارای ۲۷ بقعه متبرکه، ۲ هزار موقوفه و ۱۰ هزار و ۸۰۰ رقبه هستند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.