اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 25 مهر 1402 / کد مطلب: 15176 / نظرات: 0


۲۶۰۰ تن گردو در جغتای برداشت شد


۲۶۰۰ تن گردو در جغتای برداشت شد سرپرست جهاد کشاورزی جغتای گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول گردو امسال از باغستان های این شهرستان غربی خراسان رضوی برداشت شد.

علیرضا دلبری  اظهار کرد: شهرستان جغتای از قطب های تولید گردو در استان خراسان رضوی است و هم اینک گستره باغهای گردوی این شهرستان یکهزار و ۵۰۰ هکتار است که ۲۰۰ هکتار آن غیربارور است.

وی افزود: گردوی جغتای، مرغوبترین محصول گردو در خراسان رضوی شناخته شده و بیشترین رقم کشت شده در باغ‌های این شهرستان گونه "محلی" است.

وی اضافه کرد: البته در سالهای اخیر باغداران جغتایی برخی گونه های جدید گردو مانند "چندلر، فرنور و فرانکت" را نیز در منطقه کشت کرده اند.

دلبری افزود: گردو در میان میوه‌های خشک باغی، ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد، زیرا نگهداری و صادرات آن نیاز به سردخانه ندارد و همچنین به علت خشکی هسته محصول، صدمه نمی‌بیند.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می‌شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.