اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 آبان 1402 / کد مطلب: 15205 / نظرات: 0


جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت در سبزوار برگزار می شود


جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت در سبزوار برگزار می شود  نخستین جشنواره ملی دانشگاهی "شهید غیرت"، حمیدرضا الداغی اوایل آذرماه امسال در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

دبیر اجرایی این جشنواره ملی روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: این جشنواره با محوریت شعر و رویداد رسانه ای با مشارکت نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار و ۳۰ دانشگاه کشور برپا خواهد شد.

موسی حکیمی صدر افزود: مضامین اصلی این جشنواره، غیرت و مفاهیم نزدیک به عفاف و حجاب است که آثار هنری مختلفی در این قالب به جشنواره ارسال شده است.

دبیر این جشنواره و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری تصریح کرد: تاکنون ۱۵۰ اثر هنری در حوزه های مختلف شعر، ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر و پادکست به این جشنواره ارسال شده است و پذیرش آثار همچنان ادامه دارد.

جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت در سبزوار برگزار می شود

حکیمی صدر با بیان اینکه جوایز ارزنده ای برای آثار برگزیده جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۵ داور فرهنگی شاخص، کار داوری آثار را در بخش های مختلف جشنواره بر عهده دارند و زمان داوری آثار دهه پایانی ماه جاری است.

وی اظهار داشت: چهار آذر آیین گشایش جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت و هشتم آذر آیین پایانی آن برگزار می شود که قدردانی از آثار برگزیده با حضور خانواده شهید و برخی چهره های فرهنگی کشور و نیز و حضور بر مزار شهید برخی از برنامه های این جشنواره است.

"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت امسال هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.