اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 16 آبان 1402 / کد مطلب: 15206 / نظرات: 0


کارگاه آموزشی "رسانه و خودکشی" در سبزوار برگزار شد


کارگاه آموزشی رسانه و خودکشی در سبزوار برگزار شد کارگاه آموزشی "رسانه و خودکشی" با حضور اصحاب رسانه و کارشناسان روابط عمومی نهادهای اداری سبزوار در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد.  

 کارشناس سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سه شنبه شب در این کارگاه آموزشی، گفت: رسانه‌ از مهم‌ترین ارکان برای افزایش آگاهی‌های عمومی، تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار مردم است که می تواند در توفیق برنامه‌های پیشگیری از خودکشی بسیار موثر باشد.

فاطمه حسن نژاد با بیان اینکه انتشار نادرست اخبار خودکشی در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث ایجاد موج خودکشی می‌شود، افزود: بیشتر افرادی که به خودکشی فکر می‌کنند، برای این اقدام دچار تردید هستند، به همین دلیل یکی از عواملی که ممکن است فرد مستعد را به سمت خودکشی سوق دهد، انتشار اخبار خودکشی در رسانه ها است.

این روانشناس بالینی ادامه داد: انتشار خبر خودکشی این عقیده را که خودکشی روشی طبیعی برای حل مشکلات است، گسترش می‌دهد از این رو پخش گزارش در شبکه‌های مجازی و برنامه‌های مختلف تلویزیونی، تأثیر بیشتری در افزایش میزان خودکشی دارد.

حسن نژاد گفت: پرهیز از انعکاس نادرست اخبار خودکشی در پیشگیری از رفتارهای تقلیدگرایانه بسیار موثر است و به لحاظ اینکه انتشار مداوم و مکرر اخبار مرتبط با خودکشی، اشتغال فکری به این آسیب را، به ویژه در نوجوانان و جوانان افزایش می‌دهد که از خبرنگاران درخواست می‌شود در پوشش اخبار خودکشی حساسیت‌های لازم را با توجه به جو عمومی جامعه، به خرج دهند.

وی افزود: توصیه می‌شود رسانه‌ها در خبر از خودکشی به عنوان روشی برای سازگاری با مشکلات فردی مانند ورشکستگی، شکست عشقی یا شکست تحصیلی استفاده نکنند و از ذکر جزییات، بزرگنمایی و ساده انگارانه جلوه دادن خودکشی بپرهیزند.

حسن نژاد اظهار داشت: رسانه‌ها فهرستی از خدمات بهداشت روانی و شماره تلفن‌های "خط کمک" را همزمان با گزارش مربوط به اقدام به خودکشی در رسانه خود چاپ و علائم هشدار دهنده مربوط به خودکشی را منتشر کرده و این پیام را به جامعه برسانند که "افسردگی" از علائم مهم خودکشی است که البته افسردگی قابل درمان است.

وی ادامه داد: تماس با شماره تلفنهای ۱۴۸۰، ۴۰۳۰، ۱۲۳ و ۱۱۵ در زمانی که افراد به خودکشی فکر می‌کنند و یا اینکه تصمیمی برای خودکشی دارند، می‌تواند به پیشگیری از خودکشی کمک نماید.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.