اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1403 / کد مطلب: 15319 / نظرات: 0


بازگرداندن یک میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده به مالباخته سبزواری


بازگرداندن یک میلیارد ریال وجه کلاهبرداری شده به مالباخته سبزواری  فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار گفت: یک میلیارد ریال پول که با کلاهبرداری از حساب بانکی یک شهروند این شهرستان برداشت شده بود، با تلاش پلیس ردزنی شده و به حساب وی بازگدانده شد.

سرهنگ حسین بیات‌مختاری روز شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: پس از شکایت این شهروند مبنی بر برداشت یک میلیارد ریال از حسابش در فضای مجازی، پیگیری ماجرا در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد شاکی با فردی، که با ترفند فروش کالا زیر قیمت بازار در شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری می‌کرد، آشنا شده و پس از اعتماد به وی، یک میلیارد ریال برای خرید کالایی به حساب اعلامی وی واریز کرده، اما فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات فنی متهم را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی مبلغ مورد نظر را از حساب وی به حساب شاکی پرونده بازگرداندند.

فرمانده انتظامی سبزوار تاکید کرد: اعتماد کاربران به افراد ناشناس در سایت‌های خرید و فروش کالا و واریز وجه به حساب آنان زمینه کلاهبرداری سایبری را فراهم می کند و نیاز است شهروندان در این خصوص مراقب بوده و اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی سایبری را مد نظر قرار دهند.

سرهنگ بیات مختاری گفت: افراد در صورت بروز هرگونه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود در ساعات غیر اداری و حتی ایام تعطیل با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند تا مشکل آنان پیگیری شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.