اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 فروردين 1403 / کد مطلب: 15320 / نظرات: 0


اورژانس غرب خراسان در نوروز ۳۴ هزار بیمار را پذیرش کرد


اورژانس غرب خراسان در نوروز ۳۴ هزار بیمار را پذیرش کرد رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۳۴ هزار بیمار در قالب طرح سلامت نوروزی در اورژانس بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه پذیرش شدند.
دکتر محمد سالاری روز شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این بیماران از آغاز طرح سلامت نوروزی تا ۱۳ فروردین در اورژانس بیمارستان های "واسعی، حشمتیه، امداد و شهیدان مبینی(سبزوار)، قمر بنی هاشم(ع) جوین و ولی عصر(عج) جغتای پذیرش شده و خدمت درمانی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی، بیش از چهار هزار بیمار در بخش های مختلف ۶ بیمارستان در سه شهرستان سبزوار، جوین و جغتای بستری شده و خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی دریافت کرده‌اند که این رقم نسبت به نوروز پارسال ۲ درصد افزایش داشته است.

دکتر سالاری گفت: در نوروز امسال بیمارستان واسعی سبزوار با پذیرش بیش از هزار بیمار بستری، بالاترین رقم را در غرب خراسان داشته است.

ارائه بیش از ۱۳۰۰ عمل جراحی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اعمال جراحی اورژانسی و الکتیو انجام شده در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در مراکز درمانی غرب خراسان هزار و ۳۳۴ مورد بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

دکتر سالاری افزود: در کنار خدمت رسانی شبانه روزی بیمارستان ها در ایام نوروز، چهار هزار و ۶۹۱ بیمار نیز از خدمات تخصصی درمانگاه های منطقه استفاده کرده‌اند.

تولد نوروزی ۳۵۷ نوزاد

وی اظهار داشت: از ۲۰ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین جاری ۳۵۷ نوزاد در بیمارستان های شهیدان مبینی سبزوار، قمر بنی هاشم(ع) جوین و ولی عصر(عج) جغتای متولد شده اند که از این تعداد ۲۵۷ تولد طبیعی و ۱۰۰ تولد نیز به صورت سزارین انجام شده است.

دکتر سالاری در شمار اعزام بیماران از غرب استان به مرکز استان در ایام نوروز را ۱۳ مورد اعلام و بیان کرد: این رقم نسبت به نوروز پارسال ۵۸ درصد کاهش داشته است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.