اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 7 بهمن 1390 / کد مطلب: 1691 / نظرات: 0


50 هزار زائر درایستگاه صلواتی خادمان سیدالشهدا(ع) روستای مهر اطعام شدند


50 هزار زائر درایستگاه صلواتی خادمان سیدالشهداع روستای مهر  اطعام شدند  مسوول ایستگاه صلواتی 'خادمان سید الشهدا (ع)' روستای مهر سبزوار اعلام كرد: 50 هزار نفر از زائران بارگاه رضوی تاكنون در این ایستگاه اطعام شده اند. 
 

' حسین روشناس '  در حاشیه برپایی این ایستگاه صلواتی به ایرنا گفت : این ایستگاه به صورت خودجوش و مردمی در محور شمالی سبزوار - كاهك (خروجی غرب استان خراسان رضوی) از یكم بهمن راه اندازی شده است.

وی هدف از راه اندازی ایستگاه خادمان سیدالشهدا (ع) را پذیرایی از زائرانی عنوان كرد كه به زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شده و در حال ترك استان هستند .

وی با اشاره به ادامه فعالیت این ایستگاه تا فردا ، هشتم بهمن گفت: علاوه بر پذیرایی از زائران ، در آخرین روز برپایی میزبان كاروان های راهیان نور نیز خواهیم بود.

وی توزیع 20 هزار پرس غذای گرم ، صبحانه ،عصرانه، آبجوش ، چای ، شیر و غیره بین زوار ،در این ایستگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: توزیع بسته های فرهنگی ، ایجاد صحنه نمادینی از عاشورا و برپایی مراسم مرثیه خوانی و غیره از دیگر برنامه ها در مدت برپایی این ایستگاه تا كنون بوده است.

وی استقبال بالای مسافران و زائران از ایستگاه صلواتی خادمان سید الشهدا (ع) را خاطر نشان كرد و خواستار همكاری مسوولان با برپا كنندگان این ایستگاه از نظر تامین زمین و زیر ساخت هایی همچون آب ، برق و گاز شد.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی 'جانثاران ولایت' در محور جنوبی داورزن – سبزوار گفت: این ایستگاه برای پذیرایی زائران در حال تردد به سمت حرم امام رضا (ع) در حدود 13 سال اخیر برپا شده است.

وی اضافه كرد: برپایی ایستگاه خادمان سید الشهدا(ع) هم در محور شمالی این مسیر برای پذیرایی از زوار در حال برگشت طی سال های آینده ضرورت دارد.

وی با اشاره به تامین هزینه های پذیرایی توسط خیران بومی و غیر بومی گفت: ایستگاه صلواتی خادمان سید الشهدا به همت هیات های مذهبی شهرستان ، حوزه مقاومت بسیج روستای صدخرو ، بخشداری داورزن و غیره برپا شده است.

روستای مهر از توابع بخش داورزن سبزوار در 50 كیلومتری مركز شهرستان واقع و از غربی ترین روستاهای خراسان رضوی است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.