اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1390 / کد مطلب: 235 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن :


تبیین حقوق بشر اسلامی سند افتخار ایران اسلامی است


تبیین حقوق بشر اسلامی سند افتخار ایران اسلامی است امام جمعه بخش داورزن در خطبه های نماز جمعه این هفته داورزن گفت : تبیین حقوق بشر اسلامی توسط علمای بزرگ کشور سند افتخاری برای انقلاب و نظام ایران بود
حجت الاسلام والمسلمین محمود مداحی با بیان این مطلب افزود : برای اولین بار در کشور های اسلامی قانون حقوق بشر اسلامی توسط علمای بزرگی همچون علامه جعفری و آیت اله جوادی عاملی تبیین و به جهانیان عرضه شد .
وی با اشاره به حمایتهای دروغین غرب و امریکا از حقوق بشر  عنوان کرد: متاسفانه در چنین روزهایی آمریکا که داعیه حقوق بشری جهان را دارد با بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی یک فاجعه بزرگ انسانی که به کشتار بیش از 80  هزار نفر انجامید را انجام داد.
وی اثرات این بمباران هسته ای را بعد از 60 سال را برشمرد و گفت : متاسفانه اثرات  جنگی که دنیای غرب و صدام برعلیه ایران انجام دادند نیز هنوز برپیکره جانبازان و آزادگان و خانواده های معظم شهدا هویدا ست .
امام جمعه داورزن  در ادامه به 17 مرداد روز شهادت شهید صارمی اشاره کرد و گفت : خبرنگاران زیادی از جمله شهید آوینی برای بیان حقایق و حفظ ارزشها اسلامی جان خود را برای این مرزو بوم  ازدست داده اند.
وی روز جهاد دانشگاهی را نیز خاطر نشان کرد و گفت : جوانان دانشجوی کشورمان توانستند با پایبندی به اصول و ارزشها در 53 رشته بیش از 700 طرح تحقیقاتی را اجرا کرده وتوانمندیهای بزرگی از جمله کشف داروهای ضد شیمیایی را به اثبات رسانند.
امام جمعه داورزن در ادامه به بیان موضوعات تقویمی در این هفته اشاره و از انجام عملیات های بزرگی همچون نصر ، ثاراله و قدس 5 نام برد و عنوان کرد : علیرغم پیروزی های چشمگیری که در این عملیاتها انجام شد جوانان رشیدی از این مرزو بوم به به جوار ایزد تعالی پر کشیدند.
وی با اشاره به مرگ  بزرگترین منافق صدر اسلام در چنین روزهایی گفت : جنگ با جبهه نفاق به مراتب از جنگ با استکبار و شرک پرستی سخت تر است و بیشترین ضربات و خطرات نیز از ناحیه گروه نفاق به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شده است

وی  از ماه مبارک رمضان به عنوان بزرگترین کنگره الهی یاد کرد و گفت : روزه علاوه بر ایجاد تندرسی و سلامت بدن زکات آن نیز محسوب می شود .
وی از این ماه به عنوان ماه سوزاندن گناهان یاد کرد و گفت : برای وصال به درگاه الهی باید از خود گذشت و آنچه که خداوند در این ماه حلال کرده بگذریم تا به وصال الهی نزدیک شویم





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.