اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2374 / نظرات: 0


جشنواره گلبرگ ها و آیین های بومی و روستایی در سبزوار برگزار شد


جشنواره گلبرگ ها و آیین های بومی و روستایی در سبزوار برگزار شد  جشنواره گلبرگ ها و آیین های بومی و روستایی عصر شنبه با حضور مسوولان محلی در بخش ششتمد سبزوار برگزار شد. 
   
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با محوریت كانون والقلم روستای پادر ششتمد برگزار شده است.

وی افزود: برنامه های هفته فرهنگی و هنری روستا در این شهرستان با محوریت برنامه های دینی و مذهبی است.

او گفت: یكی از گنجینه های مهم و پاك و بی آلایش، فرهنگ بومی،سنتی، دینی و معنوی ما در دل روستاهاست.

وی افزود: هفته فرهنگی و هنری روستایی در پی احیا و نقش آفرینی و بروز و ظهور استعدادها و توان نهفته دردل معادن زندگی و آداب و رسوم روستایی و عشیره ای است تا هویت های فراموش شده جانی دوباره بگیرند.

وی اظهار داشت: امید است این جشنواره در اشاعه فرهنگ سازنده و ارزشمند روستائیان باهمت، مفید وسودمند واقع شود.

وی برنامه های هفته فرهنگی و روستایی سبزوار را تشریح كرد و افزود: تئاتر و نمایش آئینی، بومی وسنتی درایام فرخنده هفته معلم در این جشنواره به اجرا درمی آید.

عسكری، شب شعر و مشاعره شامل برنامه های شعرمحلی ، مشاعره و محفل شعر با حضور شاعران برجسته شهرستان را از دیگر برنامه های این جشنواره ذكر كرد.

وی گفت : برنامه مسابقات قرآن و معارف شامل بخش مسابقه متشكل ازتفسیر، نهج البلاغه ، قرائت، اذان، حفظ نیم جزء به بالا و ترتیل با حضور میهمانان و قاریان برجسته در این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: پخش فیلم بومی و اردوی آموزش عكاسی نیز از دیگر بخشهای این جشنواره می باشد كه به صورت برنامه ریزی شده در 19 اردیبهشت ماه اجرا می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: برنامه آواها و نغمه ها شامل بخش های چاووشی ،منقبت خوانی، حمدیه، دوبیتی و تك خوانی تعزیه نیز در 20 اردیبهشت ماه به اجرا درخواهد آمد.

وی اظهار داشت: برنامه تهیه نان و غذای محلی كه جذابیت و مخاطبین خاص خود را دارد از دیگر برنامه های این جشنواره خواهد بود كه در دو بخش نان و غذای محلی در روز 21 اردیبهشت ماه اجرا می شود.

عسكری گفت: در شب سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) نمایشگاه دستاوردهای بومی و فرهنگی و نمایشگاه كتاب و عكس و مراسم اختتامیه به عنوان حسن ختام برنامه های این جشنواره در كانون والقلم روستای پادر برگزارمی شود.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی سبزوار نیز با برگزاری كلاسهای آموزش خانواده و مهارتهای زندگی بر غنای برنامه های این جشنواره خواهد افزود.

ششتمد در جنوب شهر سبزوار قرار دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.