اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1391 / کد مطلب: 2520 / نظرات: 0


نشست شورای نظارت بر نمایش اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار


مسئول دبیرخانه شورای نظارت بر هنرهای نمایشی از اولین نشست این شورا در سال 1391 در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار خبر داد .
سیما بهادران با اعلام این خبر افزود : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن اعلام این که هنر های نمایشی می تواند بهترین وزیباترین پیام ها ی زمانی وانسانی را باساختار دراماتیک و جذاب به صورت تاثیر گذار به تماشاچی منتقل کند یکی از ویژگیهای مهم انقلاب اسلامی در ارتباط با هنر تئاتر رویکرد مناسب به مسائل دینی وارزشهای والای انسانی دانست .
مجید عسکری انتخاب 9متن در جشنواره رضوان وبازبینی وانتخاب دونمایش در این رویداد استان خراسان رضوی وکسب 5 مقام رتبه اول طراحی صحنه و مقام دوم کارگردانی وراهیابی نمایش اژدهاک به کارگردانی مصطفی حمیدی فر به جشنواره فجر بعد از چند سال ومقام سوم بازیگری زن و تقدیر بازیگر خردسال وتقدیرموضوع ایثار ودفاع مقدس در نمایش رویای تفتیده، اجرای نمایش تعزیه توسط گروه هنری سفیر در ایام محرم برای اولین باردرافغانستان واجرای نمایش آیین ازدواج سنتی در جشنواره بین المللی تهران واجرای عمومی چندین نمایش و... را دلیل برگرفته خود دانست و اظهار امیدواری کرد که به همت و تلاش هنرمندان و نظارت و حمایت شورای نظارت بر نمایش در سال جدید شاهد افتخار آفرینی های بیشتری باشیم .
وی در خصوص عملکرد شورای نظارت بر نمایش شهرستان در سال 90 عنوان نمود :موارد بازبینی شده در سال 90، شامل 20 نمایش وبرنامه هنری می باشد .
عسکری همچنین خوانش متون نمایشی به صورت جمعی را خواستار شد و دلیل آنرا بررسی جمعی و دقت در نظریه عنوان کرد .
بهادران افزود:در این نشست سید نوراله رضوی عضو شورای نظارت بر نمایش شهرستان ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تاتر دانشجویی تک بازیگر رضوی و برگزاری کارگاههای آموزشی در حاشیه آن از تشکیل شورای راهبردی و تخصصی جشنواره با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشا داسلامی ، مسئول انجمن هنرهای نمایشی وجمعی از هنرمندان فعال تشکر کرد ایشان همچنین با تاکید بر وفاق و دوستی ، هدف از برگزاری اینگونه برنامه ها را حضور هنرمندان شهرستانی و کسب تجارب و موفقیت و ارتقاء فعالیتهای نمایشی عنوان کرد .
گفتنی است در این نشست از تلاش وهمت اعضای محترم شورای نظارت بر نمایش شهرستان در سال قبل تقدیر وتشکر گردید .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.