اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 مرداد 1391 / کد مطلب: 3342 / نظرات: 1

روزه داران سبزواری بر راهپیمایی روز فدس تاکید کردند:


شركت در راهپیمایی یك فریضه واجب اجتماعی است


شركت در راهپیمایی یك فریضه واجب اجتماعی است  جمعی از روزه داران سبزواری گفتند: در شرایط كنونی جهان كه شاهد بیداری اسلامی و تنزل سریع قدرت مستكبرین هستیم ، شركت در راهپیمایی روز قدس یك فریضه واجب اجتماعی محسوب می شود .

 
به گزارش سبزوار پیام به از ایرنا ،آنها اظهار داشتند: مردم عزیز كشورمان امسال همچون گذشته یكی از پر شور ترین حضورهای خود را در این راهپیمایی به نمایش خواهند گذاشت.

وی اظهارداشت :مردم روزه دار سبزوار در آستانه آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به پیروی از فرمان تاریخی معمار كبیرانقلاب ، امام خمینی (ره) و برای اعلام همبستگی با همه ملت های تحت ستم جهان به ویژه مسلمانان مظلوم فلسطین ، خود را برای شركت در راهپیمایی دشمن شكن روز قدس آماده می كنند.

سبزواری ها گفتند: ما با حضور گسترده خود در این همایش ملی یكبار دیگر دشمنان خارجی و داخلی را مایوس خواهیم كرد.

سعید باقری یك دانشجوی دانشگاه صنعت نفت آبادان كه برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر خود بازگشته ، می گوید: برای من فرقی نمی كند كه روز قدس در كجا باشم ، مهم این است كه هركجای كشور یا جهان كه راهپیمایی روز قدس برگزار شود،ركت خواهم كرد.

وی افزود: برهمه مسلمانان واجب است به پیروی از خواست مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام راهپیمایی این روز را هرچه باشكوه تر برگزار كنند.

امیر هیل خسروجردی دانش آموز 13ساله سبزواری نیز كه هرچند به لحاظ سن شرعی هنوز روزه گرفتن بر او واجب نشده ، اما به گفته خود تقریباً تا به امروز تمام روزه های ماه مبارك را به جا آورده ، می گوید : از ابتدای كودكی تا آنجا كه به یاد دارد در تمامی راهپیمایی های برگزار شده از جمله روز قدس ، 22 بهمن ، 13 آبان و ... به همراه والدینش حضور یافته است .

وی افزود: اكنون كه بزرگتر شده ام و می توانم خود به تنهایی در این اجتماعات حضور پیدا كنم به همراه دوستانم حتماً در این مراسم شركت خواهم كرد.

خسروجردی می گوید : پدر و مادرم و همه بزرگترها روی حضور در این راهپیمایی ها تأكید دارند ، همچنین دیدن صحنه هایی در صدا و سیما كه به بچه ها و زنان بیگناه فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل ظلم می شود ، ما را به حمایت از آنان دعوت می كند.

یك بانوی میانسال سبزواری كه به موضوع گفت و گو ما پی برده بدون ذكر نام، به صورت داوطلبانه به خبرنگار ایرنا ،گفت : چند سالی هست كه به دلیل بیماری قند خون نمی تواند روزه بگیرد ، اما شركت در راهپیمایی روز قدس را هرگز از یاد نبرده است .

وی معتقد است :حداقل با این حضور در یوم الله روز قدس احساس می كند اگر نتوانسته به دلیل بیماری روزه بگیرد ، اما بخش های مهم دیگری از آداب ماه مبارك رمضان را به درستی به جا آورده است.

این بانوی میانسال سبزواری كه یكی از فرزندانش در دوران جنگ تحمیلی جانباز شده، می گوید : بچه های ما در دوران جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی جنوب كشور در هوایی بسیار گرم و سوزان تر از سبزوار با دهان روزه جنگیده اند ، حالا اگر ما نتوانیم و نخواهیم به دلیل گرمای هوا ، سه یا چهار ساعت در یك مراسم راهپیمایی شركت كنیم به انقلاب و شهدا و رزمندگانمان ظلم كرده ایم و باید در جهان آخرت پاسخگوی همه آنان باشیم.

یك معلم آموزش و پرورش هم در رابطه با ضرورت شركت در راهپیمایی روز قدس گفت : هرچند اخیراً تورم زیاد اقتصادی به لحاظ معیشتی فشار زیادی به مردم وارد كرده و برخی مشكلات اداری و اقتصادی در كشور وجود دارد ، اما همه اینها دلیل نمی شود كه ما در موقعیت های حساس سیاسی و مذهبی پشت نظام جمهوری اسلامی ایران را خالی كنیم .

وی شركت در راهپیمایی های مختلف و همچنین حضور در انتخابات متعدد جمهوری اسلامی را دو نمود واضح از حضور و مشاركت مردم در صحنه نظام مقدس اسلامی دانست و گفت نباید همه چیز را به هم ربط داد.

گزارش ایرنا حاكیست ، هم اكنون در بسیاری از خیابان های شهر سبزوار كه مسیرهای اصلی برگزاری راهپیمایی روز قدس خواهند بود ، از جانب گروه های مردمی و یا ادارات دولتی پارچه نوشته هایی در دعوت عمومی از مردم جهت برگزاری هرچه باشكوه تر یوم الله قدس در حال نصب است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.