اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مهر 1391 / کد مطلب: 3897 / نظرات: 0

پیام لاریجانی توسط محسنی قرائت شد:


استاد سبزواری روزنه ارزشمندی در عرصه ادب فارسی گشوده است


استاد سبزواری روزنه ارزشمندی در عرصه ادب فارسی گشوده است  رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مراسم نكوداشت حمید سبزواری، گفت: استاد سبزواری روزنه ارزشمندی در عرصه ادب فارسی گشوده است. 
 به گزارش ایرنا، در پیام علی لاریجانی كه روز دوشنبه توسط محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است:

دیار پر افتخار سربداران، شهرستان قهرمان سبزوار هماره عرصه عزت و مردانگی بوده است و برگ زرینی از تاریخ پر نشیب وفراز ایران و بی تردید فرازهای افتخار آمیز حماسه های مردمی آن بر اریكه فرهنگ و حماسه سر برافراشته است. حماسه مردم این منطقه در كنار ظلم ستیزی ها و حماسه آفرینی های پرشورش، با حضور اندیشمندان، عارفان و فرهیختگان بزرگی كه در آن ترتیب یافته اند و تارك سپهر اندیشه، ادب و عرفان ایران رخ تابانده و اینك جلوه گر شده است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: در این میان شخصیت برجسته فرهنگی و تاریخی این دیار كهن، استاد حمید سبزواری حماسه های جاوید انقلاب اسلامی را با قلم انقلابی و اندیشه عارفانه اش به زیور شعر آراسته و تقدیم مردم فهیم وانقلابی داشته كه توانست خدمتی شایان به انقلاب و ادبیات انقلاب عرضه دارد و روزنه جدید و ارزشمندی را در عرصه ادب فارسی گشوده كه جای بسی تحسین و مباهات دارد.

'شعر، ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، مرهون تلاش و اندیشه هنرمندانه این شخصیت ممتاز ادبی است و آثار فاخر این شاعر و پیشكسوت عرصه فرهنگ، ادب و هنر جاودانه خواهد ماند.'

لاریجانی در این پیام می افزاید: اینجانب ضمن تجلیل از برگزاری نكوداشت استاد ارجمند و احترام به شخصیت و خدمات فرهنگی و ادبی ایشان و تقدیر از كلیه دست اندر كاران محترم اجرای این نكوداشت، امید آن دارم كه این خطه پرآوازه در آینده تابناك خود همچنان شاهد رویش اندیشه ها و اندیشمندان بزرگ در كشور باشد.

آیین نكوداشت استاد حمید سبزواری اكنون در دانشگاه حكیم سبزواری با حضور مسوولان فرهنگی و شاعران مدعو در حال برگزاری است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.