اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 16 آذر 1391 / کد مطلب: 4576 / نظرات: 0

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی


قرآن كریم در رفتار و زندگی مردم از جایگاه مناسبی برخوردار است


قرآن كریم در رفتار و زندگی مردم از جایگاه مناسبی برخوردار است
 مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امروز جای افتخار است كه در رفتار و زندگی مردم و مسوولان كشور، قرآن كریم و اهل بیت (ع) از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است و توجه به این دو مقوله در متن جامعه احساس می شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد چهارشنبه شب در سبزوار افزود: برگزاری تعداد بسیاری جشنواره و مسابقات قرآنی و مذهبی در كشور نشان دهنده عزم گسترده مردم و مسوولان برای زنده نگاه داشتن فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی اظهار داشت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد حافظان قرآن كریم در ایران بسیار اندك بوده و حفظ قرآن تنها در میان علمای بزرگ و افراد خاص دینی و مذهبی رایج بود.

او افزود: امروز به لطف خدا و در سایه توجهی كه مسوولان ارشد كشور به این موضوع داشته اند، شمار حافظان كلام الله مجید در كشور بسیار فراوان است و در هر كوچه و محله ای می توان چند نفر از حافظان قرآن را پیدا كرد.

گنابادی نژاد گفت: یكی از افتخارات استان خراسان رضوی این است كه شمار دست اندركاران امور قرآنی و تعداد شركت كنندگان درمسابقات قرآنی این استان در سالهای اخیر به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: تا چند سال قبل، شمار شركت كنندگان در مسابقات قرآنی استان از پنج یا شش هزار نفر تجاوز نمی كرد، اما سال گذشته این تعداد در استان خراسان رضوی به 104هزار نفر رسید و برای امسال نیز امیدواریم تا حدود 500 هزار نفر شركت كننده در مسابقات قرآنی داشته باشیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: سبزوار شهری است كه سرمایه های قرآنی بسیار ارزشمند دارد و سابقه خوبی در برگزاری انواع جشنواره ها و برنامه های فرهنگی كسب كرده است



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.