اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 دي 1391 / کد مطلب: 4865 / نظرات: 0


پیش بینی وضع هوا در سبزوار از دقت بالایی برخوردار است.


پیش بینی وضع هوا در سبزوار از دقت بالایی برخوردار است      
معاون مدیركل و رییس اداره هواشناسی سبزوار گفت : با ابزار و وسایل موجود ، پیش بینی وضع هوا در سبزوار از دقت بالایی برخوردار بوده و اطلاعات موجود نیز بلافاصله در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ،محمد عطار سیّاح امروز در جمع مسوولان اجرایی سبزوار گفت : شهروندان سبزواری می توانند در هر ساعت شبانه روز از طریق شماره تلفن گویای 134 از آخرین وضعیت آب و هوایی سبزوار با خبر شوند.

وی افزود : این سامانه گویای تلفنی برای اعلام خودكار وضع هوا برای اولین بار در كشور در میان شهرهای غیر مركز استان در سبزوار راه اندازی شده است.

وی در خصوص سرما و یخ بندان روزهای اخیر، گفت : 72 ساعت پیش از ورود موج سرما اطلاعیه های لازم توسط اداره هواشناسی سبزوار صادر شد و در نتیجه زمان مناسب برای آماده شدن و اندیشیدن تدابیر مختلف توسط مردم و ارگان های دولتی وجود داشته است.

سیاح ادامه داد : حداقل میزان دما در سرمای اخیر سبزوار، منهای 11 درجه سانتیگراد بود و چنین دمایی در فصل زمستان در سبزوار بی سابقه یا حتی كم سابقه نبوده و نمی توان آن را یك رویداد غیرمترقبه فرض كرد.

وی بیان كرد : پیش از این حتی در سرمای سال 86 دمای منهای 18 درجه نیز در سبزوار مشاهده شده و نیز براساس دوره های بلندمدت آماری دمای سبزوار در فصل زمستان در برخی از سال ها حتی به 20 درجه زیر صفر نیز رسیده است.

وی سپس به ارایه گزارشی كلی در مورد وضعیت آب و هوا و بارندگی های سبزوار از ابتدای سال زراعی جاری پرداخت و گفت : از ابتدای مهرماه تا كنون میانگین دما در سبزوار 9/13 بوده است كه نسبت به میانگین دمای هوای پارسال دو درجه گرمتر بوده و نسبت به میانگین دوره آماری 30 ساله ، نیم درجه افزایش دما داشته است.

رییس اداره هواشناسی سبزوار همچنین اظهار داشت : میزان بارندگی ها در سبزوار از ابتدای مهرماه تا كنون 4/68 میلیمتر بوده است كه این رقم نسبت به پارسال 38 درصد كاهش داشته و نسبت به دوره آماری 30 ساله 51 درصد كاهش بارندگی ها را نشان می دهد.

وی در پایان پیش بینی كرد كه تا اسفند ماه سال جاری میزان بارندگی ها به حالت عادی باز گردد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.