اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی





اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 بهمن 1391 / کد مطلب: 5311 / نظرات: 1


محسنی ثانی: نقض حقوق زندانیان رویه آمریکا است


محسنی ثانی: نقض حقوق زندانیان رویه آمریکا است محمدرضا محسنی‌ثانی با اشاره به شکنجه زندانیان افغان از سوی نظامیان آمریکایی، گفت: شکنجه زندانیان سایر کشورها در خاک همان کشور تبدیل به رویه مشخص آمریکا شده است.
به گزارش سبزوارپیام،محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌و گو با خانه ملت، درخصوص تائید خبر شکنجه زندانیان افغان از سوی سربازان آمریکایی توسط حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت: انتشار اخبار شکنجه زندانیان به بهانه مبارزه با تروریسم؛رسوایی دیگری را برای آمریکا به بار آورد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی ملعبه دست آمریکا هستند، تصریح کرد: سازمان‌های بین المللی که داعیه دار حقوق بشر در قرن۲۱ هستند در پشت صحنه وابسته به استکبارجهانی و لابی صهیونیست‌ بوده و سرمشق امور خود را از آنها دریافت می کنند.
وی با تاکید براینکه ایران نیز تجربه‌ه‍‌ای افغانستان در برخورد با زندانیان را داشته است، ادامه داد:نسخه‌هایی که آمریکا در برخورد با زندانیان سایر کشورها می پیچد تکراری است زیرا در زمان طاغوت در ایران نیز کسانی که شکنجه گران مبارزان ضد نظام شاهنشاهی بودند تماما زیر نظر سیا و موساد تربیت شده بودند.
نماینده اصولگرای مجلس نهم، تصریح کرد: گوانتانامو و ابوغریب زندان‌های فراقانونی آمریکا این بار در خاک افغانستان شکل گرفته و مردم مسلمان افغانستان به طرز وحشیانه‌ای شکنجه می شوند.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شکنجه زندانیان سایر کشورها در خاک همان کشور تبدیل به رویه مشخص آمریکا شده است، تصریح کرد: کسانی که داعیه‌ حقوق بشر در دنیا را دارند به راحتی حقوق مسلمانان را نقض می‌کنند و با لابی گری با سازمان‌های حقوق بشری بر اقدامات خود سرپوش می‌گذارند.
رئیس‎جمهور افغانستان اعلام کرده تحقیقات رسمی که در باره شکنجه و بدرفتاری با زندانیان افغان در زندان‎های این کشور انجام شده نشان داده که نیمی از زندانیان از بدرفتاری و سوء‎استفاده شکایت داشته‎اند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.