اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 29 بهمن 1391 / کد مطلب: 5349 / نظرات: 0


کمبود" مصالح سنتی" محوطه سازی مصلی تاریخی سبزوار را به تعویق انداخت


مسئول امور مهندس ناظر و بهینه سازی مصرف انرژی شهرداری سبزوار گفت: کمبود" مصالح سنتی" محوطه سازی و باز پیرائی فضای سبز پیرامون مصلی تاریخی سبزوار را به تعویق انداخت.

" ریواده "با بیان اینکه قرار بود محوطه سازی و باز پیرائی مسیر دسترسی به پیرامون فضای سبز مصلی تا پایان سال 91، به اتمام برسد، اظهار داشت: به دلیل عدم تامین مصالح از سوی میراث فرهنگی، اجرای طرح از حدود 3 ماه قبل متوقف شده است.

وی ادامه داد: طبق توافقنامه منعقد شده بین شهرداری و میراث فرهنگی، قرار بود شهرداری كار زیر سازی و محوطه سازی این بنا و پیرامون آنراو اداره میراث فرهنگی هم  تامین کننده مصالح در اختیار دهنده شهرداری باشد.

اما مسئول حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار کمبود مصالح سنتی را در نتیجه "نبود منابع مالی" بیان کرد و شرایط نامساعد جوی را از دلایل دیگر تاخیر دو سه ماهه این طرح برشمرد.

محسن برآبادی ادامه داد: البته در تلاش هستیم با جذب اعتبارات کافی و لازم، سال آینده شاهد بازپیرایی، محوطه سازی و نور پردازی این اثر تاریخی به یادگار مانده از عصر صفویه باشیم.

وی با بیان اینکه در اعتبارات امسال مبلغی برای نورپردازی این اثر زیبای تاریخی در نظر گرفته نشده بود، گفت: سال آینده قطعا نوپردازی مصلی تاریخی را پس از اتمام محوطه سازی و بازپیرایی فضای سبز پیرامون مصلی در دستور کار قرار خواهیم داد.

گفتنی است مصلی تاریخی سبزوار در ابتدا خانقاه چند تن از بزرگان سربداریه بوده و بعدها به عنوان جایگاهی برای نمازهای اعیاد بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. این نمازگاه كه مردم سبزوار از دیر زمان برای برگزاری نمازهای عیدین و جمعه و نیز برگزاری نماز استسقاء بدان جا می ‌رفته‌اند. در حال حاضر در ابتدای ورودی قبرستان شهر معروف به بهشت شهدا، قرار دارد. این بنا از ابنیه عهد صفویه و زیر بنای آن 242 متر و فضایی در حدود یك هكتار در اطراف آن قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.