اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 اسفند 1391 / کد مطلب: 5533 / نظرات: 0


نمایشگاه 'جابرابن حیان ' در سبزوار گشایش یافت


نمایشگاه جابرابن حیان  در سبزوار گشایش یافت نمایشگاه طرح های سومین جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان مقطع ابتدایی سبزوار با عنوان ، جابرابن حیان ، روز دو شنبه با حضور مسوولان استانی و محلی در این شهرستان گشایش یافت .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، معاون مدیر كل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در آیین گشایش این نمایشگاه ،گفت : امسال یك هزار و 220 اثر از بین شش هزار و 420 طرح در بین مدارس مقطع ابتدایی برگزیده و به نمایشگاه ارایه شده است .

مهندس 'قدرت اله راه چمنی' با بیان اینكه پس از داوری بهترین طرح ها به مسابقات استانی و پس از آن به مرحله كشوری راه می یابند، افزود : سال گذشته 850 اثر از حدود چهار هزار اثر به نمایشگاه راه یافت و در نهایت در بین آثار دو اثر از سبزوار كشوری شد.

وی با اظهار اینكه یكی از راههای تقویت بالندگی و رشد دانش آموز، هدایت او به كارهای عملی است، افزود : دانش آموزی كه امروز در جشنواره جابر ابن حیان شركت كرده در دوره راهنمایی در جشنواره خوارزمی ، در دوره های بعد در المپیادها به راحتی و با اعتماد به نفس كامل وارد می شود.

'راه چمنی ' گفت :در راستای این نمایشگاه، امسال در همه مدارس سبزوار، طرح 'یك روز با جابر ' برگزار شد كه طی آن دانش آموزان به همراه معلمان و با حضور اولیا ، در مدارس خود كار عملی انجام دادند.

وی افزود : موضوع جشنواره و نمایشگاه های جابر ابن حیان را نباید به یك مقطع زمانی محدود كنیم بلكه دانش آموز از بدو ورود به مدرسه علاوه بر مسائل تئوری بایستی در راستای كارهای عملی ،مفاهیم را بیاموزد.

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت : هر دستگاه و نهادی كه بخواهد ماموریت خود را در جامعه پیاده كرده و فرهنگ سازی كند مخاطبین آن در آموزش و پرورش هستند.

'طاهره عرفانیان ' با اشاره به لزوم تعامل دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش، افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه كردن بایستی از دوره ابتدایی آغاز كنیم.

وی با اشاره به برگزاری سومین سال جشنواره جابر ابن حیان و تاثیر آن در تقویت استعدادها و توانمندیهای دانش آموزان ،گفت : ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش، نخبه پروری ،ایجاد مهارت در بین دانش آموزان و مراحل شكل گیری علوم و تحقیق از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار كرد : دانش آموز با شركت در این جشنواره علاوه بر آشنایی با دانشمندان و مفاخر این مرز و بوم با هویت ملی ، مذهبی و میهنی خود آشنا می شود .

'عرفانیان ' با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی به عنوان دوره تربیت پذیری گفت : چیزی كه در این مقطع به انسان آموخته می شود حكاكی روی سنگ است .

نمایشگاه 'جابر ابن حیان' از امروز تا 25 اسفند ماه جاری در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برای بازدید دانش آموزان، فرهنگیان و علاقه مندان به علوم دایر است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.