اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1392 / کد مطلب: 5804 / نظرات: 0


يازدهمين نمايشگاه دست سازه هاي هنرستانهاي سبزوار گشايش يافت .


معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار از آغاز به كار يازدهيمن نمايشگاه دست سازه هاي هنرستانهاي فني حرفه اي ،‌كشاورزي و كاردانش در آستانه هفته مشاغل خبر داد .
مهندس راه چمني ضمن اعلام خبر فوق افزود : در راستاي آشنايي دانش آموزان با هنرستانهاي شهرستان و رشته ها و فنون تدريس شده در اين هنرستانها همه ساله نمايشگاه توانمنديهاي هنرستانهاي سبزوار در آستانه هفته مشاغل برگزار مي گردد .
مهندس راه چمني در آيين افتتاح اين نمايشگاه بر تغيير الگوي ورود دانش آموزان به هنرستانها و دبيرستانها تاكيد كرد و افزود : در حال حاضر حدود 70 درصد دانش آموزان به رشته هاي نظري و 30 درصد باقي مانده به رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش گرايش دارند كه اين نسبت بايد دقيقا عكس شود .
وي در ادامه تغيير اين الگو را نيازمند تلاش و كوشش همه دستگاه تعليم و تربيت اعم از مديران و مربيان و مشاوران دانست و افزود : پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور نيازمند افرادي كاربلد و فني است و اين اهميت هدايت دانش آموزان به سمت رشته هاي فني و حرفه اي را بيش از پيش نشان مي دهد .
مهندس راه چمني همچنين احداث هنرستانهاي جديد و كارگاه هاي مجهز را از ديگر ساز و كارهاي لازم براي هدايت دانش آموزان به سمت رشته هاي فني عنوان كرد .
رئيس اداره فني و حرفه اي و كاردانش اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز درا ين مراسم بر تعامل همه دستگاه هاي شهرستان سبزوار براي رشد و توسعه هنرستانهاي سبزوار تاكيد كرد و افزود : با توجه به اهميت اين كار لازم است همه دستگاه ها به هر نحو ممكن آموزش و پرورش را در اين امر مهم ياري كنند .
مهندس عباسي در ادامه با تشكر از حضور كليه مسئولين شهرستان اين حضور را نشان از همدلي و وفاق مسئولين سبزوار دانست و افزود : متاسفانه نيروي كار در كشور ما با نيازهاي ما تطابق ندارد و هرم نيروي كار در كشور بالعكس است و همه بايد تلاش كنيم تا اين هرم را به حالت اوليه و درست خود برگردانيم .
وي با اشاره به اينكه بايد در كشور به ازاي هر نيروي ليسانس 4 ، 5 نيروي فوق ديپلم و به ازاي هر نيروي فوق ديپلم 10 نيروي ديپلم فني داشته باشيم كه اين آمار برعكس است .
مهندس عباسي در ادامه افزود : با توجه به اينكه مهندس راه چمني در بين 47 شهرستان و منطقه استان خراسان رضوي تنها مدير برخواسته از هنرستانها است انتظار مي رود رشد و توسعه هنرستانهادر اين شهرستان روز به روز روند رو به رشدي داشته باشد .
در ادامه نمايشگاه توانمنديهاي هنرستانهاي سبزوار با حضور مسئولين افتتاح شد .
شايان ذكر است اين نمايشگاه با 18 غرفه برگرفته از دست سازه هاي دانش آموزان هنرستانهاي فني و حرفهاي ،‌كار دانش و كشاورزي شهرستان سبزوار مي باشد و همه روزه صبح و بعد از ظهر در محل سالن ميلاد روبروي سيلوي گندم آماده بازديد دانش آموزان و علاقه مندان سبزواري مي باشد .




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.