اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 مهر 1390 / کد مطلب: 601 / نظرات: 0


فرماندار سبزوار: تكليف بهره بردار از آرامگاه بقراط اين شهر براي تبديل آن به موزه مشخص مي شود



 معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار گفت: ظرف يكماه آينده تكليف بهره بردار از آرامگاه بقراط اين شهر براي تبديل آن به موزه مشخص مي شود.  
  
 مهندس 'قاسم شعباني عطار' در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با تصميم گرفته شده در كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري سبزوار قرار شد اين آرامگاه با همكاري اداره ميراث فرهنگي ، شوراي اسلامي شهر ، شهرداري ، فرمانداري و ساير دستگاه هاي سبزوار بازسازي و بهسازي و مرمت هاي لازم در آن انجام شود.
وي با بيان اينكه بخش عمده اين عمليات در آرامگاه بقراط انجام شده اظهار داشت: بازسازي مكان هاي تاريخي و فرهنگي يكي از ضروريات شهر سبزوار به منظور استفاده و بازديد شهروندان و همچنين مسافران و زائران بارگاه رضوي است كه از اين مسير به مشهد مقدس عزيمت مي كنند. 
وي با اشاره به توافق انجام شده با مجموعه اعضاي كارگروه ميراث فرهنگي سبزوار براي تعيين بهره بردار از آرامگاه بقراط ،گفت: دستگاه هايي از جمله دانشگاه علوم پزشكي ، سازمان نظام پزشكي ،آموزش و پرورش و ميراث فرهنگي متقاضي بهره برداري يك موزه در اين آرامگاه هستند.
وي گفت: ظرف يكماه آينده تكليف بهره بردار از آرامگاه بقراط در كارگروه تعيين و دستگاه مربوط آن را تبديل به موزه مي كند.
وي با اظهار اينكه اين موزه مي تواند موزه آموزشي، علوم پزشكي و امكانات پزشكي يا ساير موارد نياز شهر باشد، گفت: دانشگاه علوم پزشكي ، سازمان نظام پزشكي و آموزش و پرورش در اولويت انتخاب هستند.
ايجاد يك موزه در آرامگاه بقراط التوليه از چند سال قبل مطرح است.
با آزاد سازي حريم بناي تاريخي اين آرامگاه كه در محدوده يكي از آموزشگاه هاي سبزوار واقع شده بود در تابستان سال قبل و مرمت و فضاي سازي آن ، اين موضوع به طور جدي تري مطرح و دنبال شد.
آرامگاه بقراط التوليه كه مقابل موزه مردمشناسي و نزديكي آرامگاه اسرار سبزوار واقع شده از آثار تاريخي و فرهنگي اين شهرستان است كه در سال 1381 به شماره 5909 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيد.
حاج محمد تقي سبزواري ملقب به بقراط التوليه طبيب و اديب سبزواري دوران قاجاريه است . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.