اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 تير 1392 / کد مطلب: 6284 / نظرات: 0


برپایی نمایشگاه قلم زنی نقش جهان در نگارخانه امیرشاهی سبزواری


رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي سبزوار از برپايي نمايشگاه قلم زنی نقش جهان در سبزوار خبرداد .

محمد مشکانی با اعلام این خبر افزود : آنچه امروز بعنوان قلم زنی شناخته می شود و مصنوعات فراوانی اعم از مس و برنج بوسیله آن تزئین می گردد در ایران دارای سابقه ای طولانی می باشد . هنر قلم زنی از دیرباز در اصفهان رواج کامل داشته و اشیا قلم زده قدیمی از دوران های مختلف زینت بخش موزه ها و مجموعه های خصوصی است این هنر در حقیقت نوعی حکاکی بر روی فلزات است که اکنون کمتر از این هنر استفاده می شود. 

   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود :   این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا گردیده که در  اين نمايشگاه 40  اثر از آثار عباس شیرخانی هنرمند سبزواری در نگارخانه امیرشاهی سبزواری  در معرض دید عموم قرار گرفته است .

مشکانی افزود : عباس شیرخانی  در سال 1390 از آموزشکده فنی  حرفه ای شماره 2 اصفهان (سروش ) شهرستان اصفهان  فارغ التحصیل شده  و پس از آن  فعالیت خود را در رشته قلم زنی در شهرستان سبزوار آغاز و تا کنون آثار زیادی را ارائه نموده و هم اکنون در کارگاه خود با عنوان نقش جهان مشغول به فعالیت در این حرفه می باشد که  تعدادی از آثار خود را برای اولین بار در نمایشگاهی با عنوان قلم زنی نقش جهان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار  در نگارخانه امیرشاهی سبزواری در معرض دید عموم علاقمندان قرار داده است . 

 وي تصريح كرد اين نمايشگاه تا بیستم تیرماه پذیرای  علاقمندان وهنردوستان در دو شیفت صبح و بعد ازظهر خواهد بود .

گفتنی است نگارخانه امیرشاهی سبزواری  میزبان هنرمندان گرامی جهت برپایی نمایشگاه آثار هنری می باشد .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.