اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 24 مهر 1392 / کد مطلب: 7017 / نظرات: 1

خطيب نماز عيد قربان در سبزوار:


نماز عيد قربان شكرانه نعمت هاي الهي است


نماز عيد قربان شكرانه نعمت هاي الهي است  خطيب نماز عيد قربان در سبزوار گفت: نماز عيد قربان شكرانه نعمت هاست كه خداوند به همه مسلمانان عنايت كرده است .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از  ايرنا ، حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين ابراهيمي در خطبه هاي نماز عيد قربان سبزوار كه در محل مسجد جامع اين شهر برگزار شد، افزود: فلسفه قرباني كردن بريدن حنجره هوا و هوس و همه رذالت ها است و اگر به واقع چنين كرديم كار بزرگي انجام داده ايم .
وي با اشاره به داستان حضرت ابراهيم (ع) براي قرباني كردن فرزندش كه هم امتحاني براي پدر و هم فرزند است ،گفت : با استناد به آيات قرآن و نقل مفسرين حضرت ابراهيم چند مرتبه اين خواب را ديده و اين همان جنبه وحي است.
وي با اظهار اينكه اسماعيل به پدرش گفت تو ماموريت الهي داري پس آن را انجام بده و براي من نيز سعادت و جشن تكليف است.
وي ادامه داد : وقتي انسان بداند به وظيفه اش عمل كرده و خداوند و پيامبر او از انسان راضي هستند جشني بالاتر از اين وجود ندارد.
امام جمعه سبزوار با اشاره به هفت موقف حج از جمله مسجد شجره ، عرفات ، منا و اعمالي كه براي آن آمده است، افزود : تمام مواقف در حج فلسفه و حكمتي دارد و براي انجام اين اعمال بصيرت ديني لازم است.
وي با اشاره به وحدت نهفته در روح حج ، گفت : ما مسلمانان براي دستيابي به عزت بايد وحدت خود را از هر نظر حفظ كنيم.
حجت الاسلام ابراهيمي همچنين ضمن دعوت به تقواي الهي بيان كرد: با وجود تقوا در جامعه بسياري از مشكلات برطرف شده و آرامش بر جامعه حكمفرما مي شود.
امام جمعه سبزوار پيشاپيش عيد سعيد غدير خم را به عموم مسلمانان و نمازگزاران تبريك گفت و اظهار داشت: غدير عيد بزرگ ولايت است و در اين روز بود كه خاتم الانبيا (ص) مسائل مربوط به ولايت را مطرح كردند.
حجت الاسلام ابراهيمي در ادامه به اهميت حديث ثقلين و پيروي از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) اشاره كرد و اظهار داشت: در اين حديث عترت در رديف قرآن قرار گرفته و هر كس از اهل بيت كناره بگيرد به هلاكت مي رسد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.