اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 27 آبان 1392 / کد مطلب: 7333 / نظرات: 0

یک مسوول /


14 ناشر کتاب در سبزوار فعالیت دارند


14 ناشر کتاب در سبزوار فعالیت دارند مسوول امور فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت : 14 ناشر در حوزه نشرکتاب در این شهرستان فعالیت می کنند .

به گزارش سبزوارپیام، محمد حسن خسروجردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این ناشران در همه زمینه هایی چون ادبیات فارسی ، زبان انگلیسی ، کمک آموزشی ، علمی و غیره کتاب منتشر می کنند.

وی با بیان اینکه هر ناشر حداقل باید چهار عنوان کتاب در سال چاپ کند، افزود : امسال به دلیل گران شدن کاغذ نسبت به سال های گذشته با افت چاپ کتاب در این شهرستان مواجه بودیم.

وی با اظهار اینکه صدور مجوز کتاب روال طولانی حداقل شش ماه تا یک سال را دارد ،خواستار تقویض اختیار به ادارات شهرستان شد.

وی افزود: چنانچه در این رابطه اختیاراتی به شهرستان داده شود، این دوره زمانی کوتاه تر شده و نیز از مراجعه های افراد به تهران و مراکز استان کاسته می شود.

وی با اشاره به فعالیت چهار چاپخانه در سبزوار که دو چاپخانه آن مجهز به افست و چاپ کتاب هستند ،گفت : در صورت ارایه تسهیلات به چاپخانه ها برای تجهیز و ارایه خدمات مطلوب در چاپ کتاب توسط آنها، از هزینه های اضافی و ایاب و ذهاب ناشران برای چاپ کتاب هم کاسته می شود.

مسوول امور فرهنگی مطبوعات و تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با تاکید بر ترویج مطالعه کتاب بین همه افراد جامعه گفت : بایستی با اعطای یارانه به ناشران برای چاپ کتاب، آنان را در نشر کتاب های محتوایی یاری کرد .

خسروجردی ارایه برنامه های فرهنگی و ابتکاری در حوزه کتاب ، تخفیف بیشتر به خریداران و علاقمندان کتاب و نیز ارایه بن کتاب برای اقشار مختلف مردم چون دانش آموزان و دانشجویان را نیز از جمله برنامه هایی دانست که افراد را بیشتر به سوی کتاب سوق می دهد.

وی اهدای کتاب به مراکز فرهنگی ، مساجد و دانشگاه ها در طول سال را از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برای ترویج کتابخوانی عنوان کرد و گفت : از ابتدای امسال بیش از چهار هزار کتاب را اهدا کردیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.