اخبار سبزوار پيام : ورزشی





اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 14 تير 1393 / کد مطلب: 8950 / نظرات: 2

رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن :


ایستگاه کوهنوردی و تفریحی در داورزن احداث شد


ایستگاه کوهنوردی و تفریحی در داورزن احداث شد  رئیس اداره آموزش و پرورش داورزن از احداث ایستگاه کوهنوردی تفریحی، سیاحتی در روستای آبرود (کوه گر) از توابع این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش داورزن ،ابراهیم رامشینی افزود: پیرومصوبه شورای آموزش و پرورش و جلسه شورای معاونین که در اوایل اردیبهشت ماه 93 در محل اداره آموزش و پرورش برگزار گردید به پیشنهاد اعضا و مشورت با شورای اسلامی روستای آبرود و با توجه به وضعیت اقلیمی بسیار مناسب روستای آبرود مقرر گردید با همکاری شهرداری  داورزن و آموزش و پرورش در شمال روستای مذکور تفرجگاهی برای اردوهای دانش آموزی و تفریح همکاران منطقه و خارج منطقه احداث گردد.

وی افزود:بدین منظور از طریق رایزنی با هیات کوهنوردی سبزوار و با دعوت از کوهنورد بین المللی آقای فیروزفر جهت شناسایی مسیرهای مناسب جهت صعود به قله و احداث ایستگاههایی جهت استراحت تا قله و تجمع دانش آموزان، گام اول در مورخه 22/3/93برداشته شد و ماحصل این عزیمت، شناسایی 4 ایستگاه و مسیرهای رفت و آمد به شرح ذیل بود:
ایستگاه اول: مدرسه ابتدایی روستا ی آبرود
ایستگاه دوم: ضلع شمالی روستا به فاصله 2 کیلومتر که میبایست پارکینگی برای توقف وسایل نقلیه (حدود 1000مترمربع) احداث گردیده و نیز دو چشمه سرویس بهداشتی و سکوی بتنی جهت استراحت تعبیه شود. این مکان محل اتصال 2 چشمه سار که از کوه گر انشعاب می گیرد بوده و دارای جویباری با آب زلال و گوارا می باشد و دو آبشار زیبا همراه با درختان گردو و گیلاس جلوه خاصی به این ایستگاه داده است. شایان ذکر است که تردد وسایل نقلیه تا این ایستگاه مقدور می باشد و از این ایستگاه به بعدکوهنوردی به صورت گروهی آغاز می شود.
ایستگاه سوم: این ایستگاه منطقه ای موسوم به جنگل بید یا بهشت پنهان بوده که درختان متعدد از نوع بید با سایه های گسترده و گونه های گیاهان خود رو و جویبارهای زیبا فضای بسیار سرسبزی را به این منطقه بخشیده است. مقرر گردید یک چشمه سرویس بهداشتی و سکوی بتنی جهت استراحت در آنجا ایجاد گردد.
ایستگاه چهارم: آخرین ایستگاه قبل از قله بوده و دارای چشمه سار بسیار مفرحی می باشد. اصلی ترین منبع آبی که مردم آبرود از آن بهره مند می شوند در این ایستگاه قرار دارد. آبی بسیار سرد و گوارا ازاین چشمه منشعب می شود.
ارتفاع ایستگاه چهارم به گفته کوهنورد بین المللی از سطح دریا حدود 1500متر وارتفاع قله بیش از 2900 متر می باشد.
ایشان در ادامه افزودند: فاصله ایستگاه دوم و سوم دارای شیب خاکی نسبتا تندی بودکه قرار بر این شد از طریق احداث پله هایی رفت و آمد با سهولت بیشتری انجام گیرد. ریاست آموزش و پرورش بیان کردند: اولین گروه کوهنورد کادر اداره آموزش وپرورش وبا دعوت از روسای ادارات شهرستان به میزبانی اداره آموزش و پرورش و عزیمت آنان در روز پنجشنبه 5 تیرماه 93 از نزدیک در جریان احداث این پروژه قرار گرفتند.
فرماندهی نیروی انتظامی، شهردار ، ریاست اداره آب و فاضلاب شهری، تعدای از کارشناسان اداره متبوع و اعضای شورای شهر و روستای آبرود در این عزیمت حضور داشتند که در همان محل بعد از بازدید حضار تصمیماتی در خصوص احداث و راه اندازی این پروژه تفریحی اتخاذ گردید که مقرر گردید بعد از ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا برسد در این جلسه شهردار محترم شهرستان داورزن قول مساعد دادند که مصالح ساختمانی برای احداث این پروژه را بعهده بگیرند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.