اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 شهريور 1393 / کد مطلب: 9288 / نظرات: 0


نمایشگاه توانمندی های فرهنگی هنری سبزوار گشایش یافت


نمایشگاه توانمندی های فرهنگی هنری سبزوار گشایش یافت  نمایشگاه توانمندی های فرهنگی هنری سبزوار  به مناسبت هفته دولت در این شهرستان گشایش یافت.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نمایشگاه توانمندی های مراکز ، موسسات فرهنگی هنری و کانون های قرآن و عترت در فرهنگسرای آفتاب سبزوار به نمایش گذاشته شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: باید زمینه ارتباط موضوع هنر و جامعه را با برنامه ریزی منسجم بیشتر کرده و توانمندی های شهرستان را به دنیای خارج معرفی کنیم .

ˈاحمد برادرانˈ افزود : با معرفی توانمندی های هنری شهرستان زمینه ماندگاری این آثار فراهم می شود.

وی با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستان های شاخص در فرهنگ و هنر بوده و صاحب جایگاه و کرسی است ، یادآورشد: هنرمندان بسیار بزرگی در شهرستان وجود دارد که با قابلیت های و توانمندی هایی که دارند در عرصه بین المللی نیز توانسته اند موفقیت های خوبی بدست آورند .

فرماندار ویژه سبزوار به توانمندی های هنری و نقشی که در عرصه فرهنگ می تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی ، تعامل و ارتباط دو سویه این دو مقوله مهم باید زمینه حضور بیشتر هنرمندان را در تمام عرصه ها داشته باشیم .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه وجود چنین نمایشگاه هایی را در معرفی قابلیت های فرهنگی و هنری این شهرستان بسیار ضروری عنوان کرد .

ˈ محبوبه طبسی ˈ با اشاره به تعامل فرهنگ و هنر افزود : این دو مقوله مهم در توسعه فرهنگی جامعه نقش انکار ناپذیری دارند .

وی گشایش نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار در هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت : توانمندی زیرمجموعه های فرهنگی هنری به طور قطع موجب توانمندی دولت می شود .

وی اشتغالزایی در موضوع فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمندان را بسیار سودمند دانست و به راکد شدن تسهیلات اشتغالزایی از یک سال گذشته اشاره کرد و گفت : آغاز دوباره اعطا تسهیلات اشتغالزایی دولت به هنرمندان موجب اشتغالزایی بیشتر در این عرصه می شود .

وی اظهار داشت : در حال حاضر پنج مرکز مهارت آموزی ، 14 مورد انتشارات ، 11 کانون تبلیغات ، چهار چاپخانه ،شش نشریه ، پنج موسسه فرهنگی هنری ، 21 آموزشگاه آزاد هنری ، 9 انجمن فعال هنری و 10 کانون قرآن و عترت با مجوز زیرنظر این اداره فعالیت می کنند .

وی ادامه داد : نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار در 25 غرفه گوشه ای از توانمندی های فرهنگی هنری این شهرستان را به نمایش گذاشته است .

نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار از امروز تا 15 شهریورماه در فرهنگسرای آفتاب سبزوار پذیرای بازدید عموم است .

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.