اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 5 آبان 1393 / کد مطلب: 9618 / نظرات: 0


احداث نخستین المان عاشورایی سبزوار با الگوگیری از میدان مشک کربلا


سبزوار پیام ـ مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار از ساخت و احداث نخستین المان عاشورایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش "سبزوار پیام"، علیرضا رادمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه المان عاشورایی در مدت یک هفته و به همت کانون فرهنگی و هنری دارالعلم قرآن و با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز این شهرستان ساخته شده است، اظهار داشت: این المان با الگوگیری از المان میدان مشک در شهر کربلا در کشور عراق و به شکل مشک احداث شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از محل عواید نذورات مردمی و برای نخستین‌بار با همکاری کانون‌های مساجد در سطح استان ساخته شده گفت: ارتفاع این المان 4.5 متر است که در محل میدان لاله این شهرستان نصب و رونمایی می‌شود.

رادمان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم در 117 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح سبزوار، شهرستان‌های تحت پوشش و روستاها یادآور شد: مهم‌ترین محوریت برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت و شناخت فلسفه قیام عاشورا است.

وی افزود: در همین راستا ویژه برنامه شاخصی نیز در محل پارک ارم این شهر با محوریت عزدارای برای خاندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که خوشبختانه با استقبال مردمی نیز مواجه شده است.

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار افزود: تمام عاشورا درس است و یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد و از آن الگو گرفت درس ولایتمداری و تبعیت از امام است.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با خرافه‌گرایی قصد دارند تا با سوء‌استفاده از مراسم‌های محرم جوانان را به انحراف بکشانند، افزود: یکی از نکاتی که در کانون‌های مساجد سطح شهرستان به آن توجه شده بهره‌گیری از روحانیونی است که از دانش کافی برای هدایت جوانان و نوجوانان بهره‌مند هستند./6




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.