اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 20 خرداد 1394 / کد مطلب: 9940 / نظرات: 0


شهردار سبزوار:آئین استقبال نمادین از امام زمان(عج) در سبزوار برگزار می‌شود


سبزوار پیام ـ شهردار سبزوار از برگزاری آئین استقبال نمادین از امام زمان (عج) در 22 خرداد ماه جاری در این شهرستان خبر داد.

محمدعلی طالبی در نشست کمیته اجرایی آئین استقبال نمادین از امام زمان(عج) اظهار کرد: مراسم استقبال نمادین از امام زمان(عج) برای دومین‌بار در سبزوار برگزار می‌شود که امسال این مراسم به مبانی نظری و ارزشی این آیین توجه بیشتری خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مراسم امسال بهره‌برداری از حضور روحانیت است، تصریح کرد: آیین استقبال از امام زمان(عج) از جمله مهم‌ترین مراسمات و آیین‌های دوره سربداران بوده که دارای 700 سال قدمت است.

طالبی با بیان اینکه این مراسم همه ساله در بیست و سوم شعبان ماه برگزار می‌شده است، خاطرنشان کرد: این مراسم دارای ریشه‌های تاریخی، مذهبی و معنوی است و در تاریخ تشییع نیز دارای ریشه و مورد تایید علما است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای اجرای همه ساله این مراسم نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی این مراسم است، ادامه داد: این آیین در حقیقت نماد و برند حکومت سربداران است و حاکمان شیعی این حکومت در دوران خود به فلسفه ظهور امام زمان (عج) اعتقاد جدی داشته و آن را ترویج و تقویت کرده‌اند.

شهردار سبزوار با بیان اینکه حکومت سربداران دارای تاریخی غنی و به عنوان نخستین حکومت شیعی در تاریخ ایران محسوب می‌شود، یادآور شد: بنیه اعتقادی این حکومت در زمینه توجه به معارف اهل بیت(ع) و انتظار حضرت مهدی(عج) مثال زدنی است و آنها همه ساله پس از نیمه شعبان در روز بیست و سوم این ماه مراسمی را به عنوان آیین استقبال و در راستای ترویج فلسفه انتظار برگزار می‌کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌هایی مانند مولودی خوانی و روایتگری در روز برگزاری آیین گفت: این مراسم به صورت کاروانی و با همان شیوه و شمایل نمادین دوره سربداران برگزار می‌شود.

منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.