گزارش سبزوار پيام





گزارش / تاریخ: 4 دي 1390 / کد مطلب: 1404 / نظرات: 1


مردم ششتمد خواستار تسریع در ساخت سالن ورزشی شدند


مردم ششتمد  خواستار تسریع در ساخت سالن ورزشی شدند  شماری از جوانان و اهالی بخش ششتمد سبزوار خواستار تسریع در ساخت سالن ورزشی در مركز این بخش شدند. 
  
آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب این طرح ورزشی در دور دوم سفر های ریاست جمهوری، از تاخیر چند ساله در اجرای این مصوبه ابراز ناخرسندی كردند.

آنان گفتند: بخش ششتمد دارای استعدادهای ورزشی خوبی در رشته های مختلف بوده و ورزشكاران این بخش برای تمرین و مسابقات در رشته های مختلف از تنها سالن ورزشی كوچك شهر كه یك سالن كشتی است استفاده می كنند.

یكی از جوانان ششتمد در این باره گفت: برای برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی با مشكل جدی مواجه هستیم چرا كه در شهر ششتمد فقط یك سالن كوچك كشتی با ابعاد 10 در 10 متر مربع داریم كه باید نحوه و زمان مسابقات به ویژه در مواقع برگزاری همزمان چند مسابقه را با آن تنظیم كنیم.

'حسن اكبری' با بیان اینكه این سالن فاقد امكانات گرمایشی و سرمایشی و سرویس بهداشتی مناسب است، افزود: این سالن برای خیل جوانان علاقمند ورزش ششتمد محدود است به علاوه اینكه علاقمندان بسیار از روستاهای این بخش نیز به این سالن مراجعه می كنند.

یكی دیگر از اهالی شهر ششتمد گفت: این شهر حدود چهار تا پنج هزار نفر جمعیت با یك هزار و 500 دانش آموز غیربومی و خوابگاهی دارد و از نظر سالن ورزشی در مضیقه است.

'محمد ایوبی' با گلایه از اینكه مصوبه سفر ریاست جمهوری در زمینه احداث سالن ورزشی ششتمد با گذشت چند سال هنوز عملی نشده است از مسوولان خواست ساخت این سالن را كه امسال كلنگ زنی شده موكول به سال بعد نكنند.

وی گفت: جوانان و ورزشكاران ششتمد با وجود نبود سالن ورزشی مناسب تاكنون موفق به كسب عناوین خوبی در شهرستان و حتی كشور شده اند.

وی مصدوم شدن برخی ورزشكاران به دلیل استفاده از سالن كوچك كشتی ششتمد برای بازی فوتسال و والیبال را مورد اشاره قرار داد و افزود: جوانان ما به دلیل كوچك بودن سالن، این ورزش ها را با بازیكنان كمتری انجام می دهند.

یكی دیگر از جوانان ششتمد هم با اشاره به قول های داده شده برخی مدیران از جمله مدیركل تربیت بدنی و استاندار سابق خراسان رضوی در سال های گذشته برای سالن ورزشی ششتمد گفت: با دادن این وعده ها برای مردم بخش توقع ایجاد شده و جوانان و ورزشكاران ششتمد منتظر تحقق آن هستند.

'مهدی حسین پور' با اشاره به استعدادهای ورزشی ششتمد از جمله در رشته هندبال افزود: این بخش می تواند پشتوانه خوبی برای سبزوار به عنوان مهد هندبال ایران باشد.

وی گفت: چند چهره شاخص هندبال اهل ششتمد هستند و جوانان این بخش چند سال قبل تیمی را در قالب تیم هندبال سبزوار سر و سامان دادند.

وی حضور پرشور جوانان ششتمد به عنوان تماشاگر در مسابقات لیگ برتر هندبال در سبزوار و تشویق های آنها را نشان علاقمندی آنان به ورزش دانست.

وی به كسب عنوان قویترین مرد سبزوار توسط یكی از اهالی ششتمد در دو سال پیاپی و همچنین موفقیت یكی از ورزشكاران این بخش در كشتی و استعدادهای این بخش در دیگر رشته ها اشاره كرد و اظهار داشت: احداث سالن ورزشی ششتمد موجب رشد بیشتر ورزش این بخش و شهرستان می شود.

رییس شورای اسلامی شهر ششتمد سبزوار هم گفت: مراسم كلنگ زنی و آغاز ساخت سالن ورزشی این شهر اوایل اردیبهشت ماه امسال با حضور مسوولان اجرایی و نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و قرار بود با اعتبار 800 میلیون ریال ظرف مدت یك ماه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

'ابراهیم ابراهیم نژاد' با اشاره به آغاز نشدن اجرای این طرح افزود: این شهر حداقل یك هزار جوان مستعد در رشته های مختلف ورزشی دارد و تنها شهر سبزوار است كه به جز یك سالن كوچك كشتی هیچ سالن ورزشی دیگری ندارد.

وی گفت: ششتمد در رشته هایی از جمله فوتبال و والیبال حدود 10 سال قبل بین بخش های سبزوار در رده های برتر قرار داشت كه به دلیل رسیدگی كمتر به این بخش از نظر امكانات ورزشی ، در رده های آخر قرار گرفته است.

وی این امر را موجب رویگرداندن برخی جوانان ششتمد از ورزش و رو آوردن به دیگر زمینه ها عنوان كرد.

'قاسم شعبانی' معاون استاندار و فرماندار سبزوار هم چندی پیش در نشست هم اندیشی بررسی مشكلات این شهرستان، سالن ورزشی ششتمد را یكی از دو پروژه اجرا نشده از مجموع 55 پروژه مصوب دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری در این شهرستان عنوان كرد.

بخشدار جدید ششتمد سبزوار نیز در گفت و گو با ایرنا از قطعی شدن پیمانكار احداث سالن ورزشی ششتمد و تحویل زمین به این پیمانكار در هفته گذشته خبر داد.

'مهدی ترمئی' با بیان اینكه بسیج سازندگی به عنوان پیمانكار این پروژه انتخاب شده است افزود: پیمانكار طح مزبور قول داده است طی روزهای آینده كارگاه را تجهیز و عملیات ساختمانی این سالن ورزشی را آغاز كند.

وی با بیان اینكه این طرح هم اكنون یك میلیارد ریال اعتبار دارد از مسوولان ذیربط خواست اعتبار مورد نیاز برای تكمیل آن را تخصیص دهند.

وی همچنین اظهار داشت: با اعتمادی كه به بسیج سازندگی داریم امیدواریم سالن ورزشی ششتمد كه از آرزوهای دیرینه مردم و جوانان این بخش است هر چه زودتر ساخته شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار هم چندی قبل در گفت و گو با ایرنا، علت تاخیر در آغاز عملیات اجرایی این طرح را عمل نكردن پیمانكار آن به تعهدات خود ذكر كرده و گفته بود: این طرح به پیمانكار جدید واگذار می شود.

'مجید نصرالله زاده' در اولویت قرار گرفتن ساخت استخرهای ورزشی مصوب سفرهای هیات دولت را نیز از دیگر دلایل این تاخیر عنوان كرد.

 





نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.