اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 15 شهريور 1394 / کد مطلب: 10233 / نظرات: 0


بهره برداری از دفتر پیشخوان روستایی ابارش با حضور معاون وزیر ارتباطات


بهره برداری از دفتر پیشخوان روستایی ابارش با حضور معاون وزیر ارتباطات  دفتر پیشخوان روستایی روز یکشنبه در روستای ابارش بخش مرکزی شهرستان سبزوار طی مراسمی با حضور معاون وزیر ارتباطات و نماینده مجلس بطور رسمی بهره برداری شد.
 
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم بر توجه دولت به توسعه روستاها تاکید و بیان کرد: دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه زیرساختها در حوزه ارتباطات و فناوری اقدامات خوبی انجام داده است.
مرتضی براری همچنین با قدردانی از همکاری مجلس شورای اسلامی در حوزه ارتباطات و فناوری افزود: برای نخستین بار بالغ بر شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای کاهش شکاف دیجیتالی در کشور به این وزارتخانه اختصاص یافت.
وی با اشاره به ضرورت ایجاد دفاتر پیشخوان دولت برای خدماتدهی به مردم ادامه داد: قرار است تمام دستگاههای اجرایی خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه دهند.
معاون وزیر ارتباطات گفت: برای رونق اقتصادی دفاتر پیشخوان دولت برنامه های جدی داریم زیرا می بایست سهم این دفاتر در ارتقا سلامت روستاها شفاف تر شود لذا با همکاری پست بانک سعی می شود توسعه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار صورت گیرد.
وی افزود: تا پایان امسال در استان خراسان رضوی بیش از 400 دفتر آی.سی.تی به پیشخوان ارتقا می یابد.
براری با اشاره به توسعه اینترنت در روستاها نیز گفت: تا پایان سال 25 هزار روستا در سطح کشور از مزایای اینترنت برخوردار می شوند.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم اینک شش هزار روستا در سطح ایران از خدمات اینترنت بهره مند هستند.
نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از توجه دولت تدبیر و امید به روستاها تقدیر و بیان کرد: در نظر داریم دفاتر پیشخوان دولت در روستاها گسترش یابد.
رمضانعلی سبحانی فر گفت: توسعه دفاتر پیشخوان سبب کاهش ترافیک و هزینه و نیز باعث صرفه جویی در وقت مردم می شود.
فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: دولت یازدهم در توسعه خدمات الکترونیک و زیرساختها در راستای دسترسی آسان مردم به اطلاعات اقدامات خوبی انجام داده است.
احمد برادران افزود: دولت الکترونیک یکی از مطالبات و نیازهای اصلی در راستای گسترش خدمات رسانی و استفاده بهینه در زمان و هزینه است.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.
هم اکنون 450 دفتر پیشخوان شهری و 400 دفتر پیشخوان روستایی در خراسان رضوی وجود دارد و 866 دفتر آی.سی.تی روستایی نیز در این استان فعال است.
در حوزه توسعه شبکه دولت الکترونیک نیز در خراسان رضوی طی کمتر از دو سال اخیر تعداد دستگاههای مرتبط با این شبکه از 37 دستگاه به 1170 دستگاه رسیده است.
همچنین تاکنون 100 دهیاری در خراسان رضوی به این شبکه وصل شده و تا آخر سال دو هزار و 400 دهیاری دیگر به آن متصل می شوند تا تبادل اطلاعات و انجام مکاتبات خود را از طریق این شبکه انجام دهند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.