اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 28 آذر 1402 / کد مطلب: 15261 / نظرات: 0


تسطیح باند پروازی فرودگاه سبزوار آغاز شد


تسطیح باند پروازی فرودگاه سبزوار آغاز شد  رییس فرودگاه شهدای سبزوار از آغاز مرحله دوم عملیات تسطیح باند پروازی این فرودگاه غرب خراسان رضوی به منظور تامین استانداردهای فرودگاهی خبر داد.

حسین شادمان اظهار داشت: در این مرحله از کار عملیات خاکبرداری، انتقال و خاک‌ریزی به حجم بیش از ۲۵ هزار متر مکعب برای رفع چاله دوم ضلع‌ جنوبی باند پروازی فرودگاه شهدای سبزوار در برنامه است.

وی هزینه‌ انجام این طرح را افزون بر ۱۴ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: این رقم از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده که با هدف تسطیح باند پروازی فرودگاه سبزوار و رساندن آن به سطح استانداردهای فرودگاهی و استریپ‌سازی مناسب اطراف باند پروازی هزینه خواهد شد.

عملیات تسطیح باند پروازی فرودگاه سبزوار آغاز شد

فرودگاه شهدای سبزوار، تنها فرودگاه منطقه غرب خراسان‌ رضوی و پشتیبان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس است که با مساحتی ۳۲۸ هکتاری در هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد.

پروازهای فرودگاه سبزوار که از دیماه سال گذشته به بهانه نبود دستگاه "ایر استارتر"، توسط برخی شرکت های هواپیمایی متوقف شده بود، امسال با خریداری و نصب این دستگاه پس از حدود ۱۰ ماه، از اواخر آبان ماه از سر گرفته شد.

رییس فرودگاه شهدای سبزوار با بیان اینکه اکنون هر پنجشنبه یک پرواز رفت و برگشت بین این شهرستان و فرودگاه مهر آباد تهران انجام می شود، گفت: پیگیری های لازم برای تداوم و افزایش این پروازها انجام شده که در وهله نخست با یک پرواز در هفته در مسیر سبزوار - تهران آغاز شده و به تدریج بر شمار آنها افزوده می شود.

عملیات تسطیح باند پروازی فرودگاه سبزوار آغاز شد

فرودگاه سبزوار که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را به صورت عملیاتی آغاز کرده است، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام وظیفه می کند و در شرایطی که پروازهای فرودگاه مشهد به دلیل بروز شرایط نامساعد جوی امکان نشستن در مرکز استان خراسان رضوی را ندارند، در فرودگاه سبزوار فرود می آیند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.