اخبار سبزوار پيام : خدماتي





اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 17 آذر 1402 / کد مطلب: 15245 / نظرات: 0


تأمین پایدار آب آشامیدنی شهر سبزوار با جدیت دنبال می‌شود


تأمین پایدار آب آشامیدنی شهر سبزوار با جدیت دنبال می‌شود  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر سبزوار، تامین آب شرب پایدار این شهر با برنامه‌ریزی و نگاهی جدی دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین امامی در گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار، افزود: بدین منظور تخصیص پنج میلیون متر مکعب آب در افقی میان مدت از محل حفر و تجهیز هشت حلقه چاه برای این شهر پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای تامین مالی اجرای این طرح دریافت ماده ۲۳ آن در حال پیگیری است تا زمینه برای تامین آب پایدار شهر سبزوار بیش از گذشته فراهم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: همچنین در کوتاه مدت و برای عبور از شرایط تنش آبی شهرستان سبزوار در ماههای گرم سال با همکاری آب منطقه ای مجوز حفر چند حلقه چاه گرفته شده است.

امامی افزود: برای رفع مشکل ذخیره سازی آب نیز عملیات ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی از محل مصوبات سفر اخیر رییس‌جمهور و هیات دولت به خراسان رضوی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: ساخت این مخزن پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و تلاش می شود زودتر از برنامه زمانبندی و قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: برخی روستاهای منطقه که آب شرب آنها از طریق مجتمع "ظفر" تامین می شود در مواردی با تنش آبی روبه رو هستند که برای رفع این کمبود آب نیز پیش بینی حفر چاه جدید و جدایی بخشی از مجتمع پیگیری می شود.

شهر سبزوار بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن توسط ۴۰ حلقه چاه تامین می شود که با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وسعت شهر سبزوار سه هزار و ۷۵۴ هکتار است که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.