اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 20 آبان 1394 / کد مطلب: 10475 / نظرات: 0

معاون وزیر بهداشت :


رویکرد وزارت بهداشت سازماندهی و ساماندهی خدمات طب سنتی در کشور است


رویکرد وزارت بهداشت سازماندهی و ساماندهی خدمات طب سنتی در کشور است

دکتر محمود خدادوست  درجمع خبرنگاران سبزوار افزود : طبق این رویکرد آن دسته از افرادی که خارج از ضوابط فعالیت می کنند ساماندهی و سازماندهی می شوند .
وی به افراط و تفریط های حوزه طب سنتی اشاره و یادآورشد : در مراکز طب سنتی دانشگاهی که تحت تولیت و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و متخصصین طب سنتی است برخورد ایجابی می شود تا مردم به خدمات ایمن دسترسی یابند .
معاون طب سنتی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : هم اکنون 17 رشته محل تربیت دکتری تخصصی طب سنتی در کشور در حال فعالیت است .
وی اظهار داشت : دانشجویان رشته طب سنتی در هشت رشته محل داروسازی سنتی و هشت رشته محل تاریخ پزشکی و میراث مکتوب در حال تحصیل هستند .
وی افزود : از مجموع 20 شهرستانی که در آنها سلامتکده طب سنتی مستقر هستند دو شهرستان در استان خراسان رضوی و یک شهرستان در استان فارس رشته محل طب سنتی ندارند .
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : وجود سلامتکده و مرکز تحقیقات طب سنتی در دانشکده علوم پزشکی سبزوار ظرفیت خوبی را برای اختصاص این کد رشته فراهم می کند.
خدادوست افزود : جزء مصوبات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است که یک سلامتکده تیپ طب سنتی با معماری سنتی ایرانی اسلامی با متراژ 1600 مترمربع در سبزوار با هزینه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاسیس شود .
وی ادامه داد : با راه اندازی این سلامتکده در شهرستان سبزوار و مجوز هیات منای دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و با هماهنگی های صورت گرفته می توان خدمات این سلامتکده را در شبکه بهداشت و درمان یکی از شهرستان های تحت پوشش دانشگاه به صورت پایلوت ارائه کرد.
سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .
منبع ایرنا.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.