اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1397 / کد مطلب: 13213 / نظرات: 0


تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی در خوشاب امضا شد


تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی در خوشاب امضا شد استاندار خراسان رضوی و سایر مسئولان مرتبط روز شنبه طی مراسمی تفاهمنامه انتخاب معین اقتصاد مقاومتی شهرستان خوشاب را امضا کردند.
 این تفاهمنامه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان خوشاب و با هدف توسعه این شهرستان منعقد شده و علاوه بر استاندار خرسان رضوی، نمایندگان مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و رئیس دادگستری خوشاب و مدیر عامل هلدینگ اقتصادی پارسیان نیز آن را امضا کردند.
بر اساس این تفاهمنامه که در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی به امضا رسیده است قرار است با مساعدت این هلدینگ اقتصادی به عنوان معین اقتصادی شهرستان خوشاب نوزده سند همکاری با سرمایه گذاری 270 میلیارد ریال در حوزه های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان خوشاب با اشتغالزایی برای 245 نفر اجرا شود.
تحقق رویکرد دولت برای دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی از اهداف انعقاد این تفاهمنامه برای توسعه شهرستان خوشاب با الگوبرداری از طرح موفق مشابه در قلعه گنج کرمان عنوان شده است.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با تحلیل شرایط روز کشور و استفاده از مفهوم اقتصاد مقاومتی، اولویت و محور تلاشهای خود را توسعه اقتصادی قرار داده و برای تحقق این هدف از یک الگوی موفق تبعیت می کند و آن تجربه قلعه گنج استان کرمان در دوران استانداری وی در آن استان است.
مطابق این الگو استان باید با کمک بخش خصوصی و شرکتهای غیردولتی اداره شود و دولت تنها تسهیل کننده امور و ناظر بر حسن اجرای آن باشد و دیوان سالاری و بوروکراسی دولتی در این الگو جایی ندارد.
بر این اساس استاندار خراسان رضوی این استان را به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و برای هر منطقه یک معین اقتصادی از بخش خصوصی یا عمومی غیردولتی تعیین کرده تا در تحقق توسعه و اجرای اقتصاد مقاومتی یاریگر این مناطق باشند.
بر اساس این طرح، مثلثی از تمام قوا و نیروهای موجود با کمک یکدیگر امر توسعه اقتصادی را محقق می کنند، مثلثی که قاعده آن را کارآفرینان و سرمایه گذاران شکل می دهند و اضلاع دیگر آن نمایندگان مجلس و سایر ارکان حاکمیت اعم از دولت و قوه قضائیه هستند و در این مثلث جایگاهی نیز برای امامان جمعه استان به عنوان ناظران عالی در نظر گرفته شده است.
در این طرح برای هر منطقه سه تسهیلگر معرفی می شود تا پس از دریافت آموزشهای تخصصی لازم به روستاها اعزام شده و عملیات راه اندازی صندوق توسعه روستایی را با کمک مردم آغاز کنند.
شرکتهای معین اقتصادی در هر منطقه به عنوان حمایتگر تسهیلگران در راه اندازی صندوقهای توسعه روستایی و پشتوانه ای برای افزایش ظرفیت این صندوقها خواهند بود و بعد از 6 ماه از راه اندازی صندوقی که با سرمایه های خرد مردم پر شده است، مدیریت آن به خود مردم واگذار می شود.
صندوقهای توسعه روستایی به زنجیره تولید متصل هستند و هر زنجیره تولید بسته به شرایط هر روستا متفاوت است و مردم، گردانندگان این زنجیره با بهره گیری از سرمایه های خردی که در صندوق جمع آوری شده است خواهند بود.
استاندار خراسان رضوی در سفر عصر امروز به شهرستان خوشاب پس از ادای احترام به مقام شهدا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شرکت کرد.
خوشاب در 175 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.