اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 1 آبان 1398 / کد مطلب: 13455 / نظرات: 0


حدود ۲۰ درصد واحدهای صنفی خراسان رضوی پروانه کسب ندارند


حدود ۲۰ درصد واحدهای صنفی خراسان رضوی پروانه کسب ندارند حدود ۲۰ درصد واحدهای صنفی خراسان رضوی بدون پروانه کسب فعالیت دارند که ساماندهی آن‌ها آغاز شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در نشست با اعضای اتحادیه های صنفی شهرستان سبزوار گفت: اولویت این سازمان در بخش اصناف، فعالیت تمام واحدهای صنفی با صدور پروانه کسب است.
محمد رضا مس فروش افزود: ساماندهی واحدهای صنفی نیاز به همیاری دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، تلفن، اماکن و نیروی انتظامی دارد.
وی اظهار داشت: دستگاه های خدمات رسان باید ارائه خدمات خود به واحدهای صنفی بدون پروانه فعالیت را محدود کنند تا تفاوتی بین واحدهای صنفی بدون پروانه که فرار مالیاتی دارند با سایر واحدها وجود داشته باشد.
وی گفت: اصناف در ثبات اقتصادی و آرامش روانی مردم در شرایط جنگ اقتصادی دشمن نقش موثر خود را به خوبی ایفا می‌کنند
مس فروش افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات واحدهای صنفی بکار می گیرد چون اصناف ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دارند و بطور میانگین در هر واحد صنفی  بیش از ۲ شغل ایجاد می‌شود.

۱۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت غرب خراسان رضوی سرمایه گذاری شد
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب وداورزن در ۲ سال اخیر رشد صنعت در این منطقه پنج برابر شده است.
رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: هم اکنون فاز دوم کارخانه فولاد با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز شده و نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران نیز با سرمایه گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: کارخانه آهک هیدراته با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و کارخانه بتن های سبک و کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری چینی ها، فاز دوم مجتمع دارو سازی طاها و الیاف مصنوعی نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.  

این نماینده مجلس گفت: شهرک های صنفی صنایع چوب و سنگ نیز در شهر سبزوار ایجاد می شود و زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در منطقه توحید شهر این شهر برای ایجاد شهرک نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.