اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 دي 1398 / کد مطلب: 13633 / نظرات: 0


آبدهی قناتهای سبزوار افزایش یافت


آبدهی قناتهای سبزوار افزایش یافت  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: مرمت و لایروبی ۵۰۰ رشته قنات این شهرستان موجب افزایش ۶۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای دبی آب آنها شده است.

منصور برغمدی در جمع خبرنگاران افزود: ۵۰۰ رشته قنات ظرف یک سال اخیر تاکنون با هزینه ۴۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی وخودیاری مالکان در سبزوار مرمت شده‌اند.
وی ادامه داد: ۸۵ درصد هزینه مرمت این قناتها از سوی دولت و ۱۵ درصد آن توسط کشاورزان پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به تامین یک چهارم آب کشاورزی این شهرستان از محل قناتها اشاره و بیان کرد: عملیات امسال احیا قناتها در سبزوار ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه بر حجم بهره‌گیری از آنها افزوده است.
وی افزود: هزار و ۱۲ رشته قنات با مجموع طول هزار و ۱۵۵ کیلومتر و آبدهی پنج هزار و۴۰۰ لیتر در ثانیه در شسطح شهرستان سبزوار وجود دارد.
۲۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، باغبانی و دامداری سبزوار فعالیت دارند. این شهرستان ۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی دارد که ۳۷ هزار آن زراعی و ۱۹ هزار هکتار باغ است. سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیر کشت وش پنبه نیز رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸  هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. شهرستان سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.